Gå til innhold

Har friske personer dårlige dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, Nicklusheletida said:

Nei, det gjorde hun absolutt ikke.

Hvordan vet man det?

Anonymkode: b05f5...115

Nicklusheletida
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man det?

Jeg bare vet det. Hun snakket generelt. Kanskje litt ut fra hva hun har lest av tråder på dol gjennom mange år uten å tenke på noen spesielle. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem vet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer virkelig på hva som er "normalt". Føler ofte litt skam og skyldfølelse når dette spørsmålet kommer opp. Folk prøver å fortelle meg at alle opplever angst og depresjon og vanskelige ting i livet. At jeg kanskje bare er litt mindre flink til å " takle" det enn andre. Så er jeg egentlig en frisk person som tåler mindre , reagerer feil og bare gir opp når livet " butter" imot ?. Skulle ønske jeg kunne føle det andre føler noen ganger.. Bare for å kunne sammenligne. 

Er uføretrygdet pga psykisk lidelse.

Anonymkode: 3631f...de4

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier du at jeg er dramatisk? Hvis "ja", hvorfor må du nevne det i en helt annen tråd sånn ut av det blå?

(...)

Hvordan vet man det?

Hun svarte jo ikke deg engang, hun svarte på trådstarters spørsmål.  Vi vet jo ikke hvem som er "deg" blant alle de anonyme, i hvert fall ikke på tvers av trådene.  Ingen grunn til å ta det personlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi alle har dårlige dager iblandet men vi som er disponert for psykisk trøbbel opplever episoder med dette hyppigere tror jeg.

Som de gamle i min familie ofte sa da de levet at man må ta en dag av gangen og ikke "la solen gå ned over sin vrede"

Jeg tror mange  også såkalt friske også  synes det er uendelig mye tungt å bære i overført betydning i dag.

( jeg ber om å ikke bli misforstått jeg mener ikke noe politisk)

vi står foran påsken og det livnar i lunder og lauas i li og knopper som brister og våren kommer nå

ingenting som Norge om våren 

men også kanskje

en påske som kanskje er ekstra tung for så mange

Godt vi har DOL

Håper alle får fin påsketid🐰

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

Anonymkode: becfe...678

AnonymBruker
Skrevet

Både psykisk syke og psykisk friske er forskjellige og har forskjellig i livet de sliter med.

Når en frisk har en dårlig dag, tror jeg ikke han blir liggende i sengen å gråte for småting. Arbeidsfunksjonen trenger heller ikke være på bunn. Reaksjoner vil stå mer i forhold til belastninger. De kommer seg raskere opp igjen. De har ikke halve livet med dårlige dager uten å forstå hvorfor.

Anonymkode: eb610...d91

• 2 uker senere...
FjellOgDalar
Skrevet

Den som ikke i blant føler alt for mye, føler antakelig alt for lite. Å oppleve sorg, frustrasjon, sinne, angst... Det kan skje med oss alle. For den som har en allmennmenneskelig dårlig dag eller periode, kommer man seg ovapå igjen etter hvert. For en som får for mye av det og ikke takler det hensiktsmessig har mer enn bare en shitty periode.

AnonymBruker
Skrevet
On 4/7/2017 at 7:42 AM, laban said:

Hun svarte jo ikke deg engang, hun svarte på trådstarters spørsmål.  Vi vet jo ikke hvem som er "deg" blant alle de anonyme, i hvert fall ikke på tvers av trådene.  Ingen grunn til å ta det personlig. 

Jeg har sikkert dramatiserende personlighetsforstyrrelser.

Skrevet
På 6.4.2017 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Sier du at jeg er dramatisk? Hvis "ja", hvorfor må du nevne det i en helt annen tråd sånn ut av det blå?

Nei, som Laban og Nicklus sier svarte jeg generelt. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, Kayia said:

Nei, som Laban og Nicklus sier svarte jeg generelt. 

Ja, men uansett kan det hende jeg har dramatiserende personlighetsforstyrrelse.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men uansett kan det hende jeg har dramatiserende personlighetsforstyrrelse.

Det har jeg ikke noe grunnlag til å mene noe om. Er du utredet?

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Kayia said:

Det har jeg ikke noe grunnlag til å mene noe om. Er du utredet?

Ja, mange ganger, alle gangene med ulikt resultatet. Bare tull og svada alt sammen.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mange ganger, alle gangene med ulikt resultatet. Bare tull og svada alt sammen.

Om du trekker fagfolks vurderinger i tvil er det lite å hente i å spørre oss lekfolk på dol iallefall :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Kayia said:

Om du trekker fagfolks vurderinger i tvil er det lite å hente i å spørre oss lekfolk på dol iallefall :) 

Lite å hente ift. korrekt diagnostikk ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...