Gå til innhold

Hva kan jeg forvente meg av sobril?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg forvente meg av sobril? Har aldri tatt det før og skal ta min første i morgen. ca 10-20 mg.

Anonymkode: b73b8...1a3

AnonymBruker
Skrevet

Min opplevelse av sobril : i en veldig tøff fase med konstant intens angst fikk sobrilen meg til å føle meg normal... Jeg fikk en pause fra angsten. Jeg følte meg ikke dopet eller sløv. Men i det virkningen gikk ut av kroppen ble angsten sterkere enn før ...følte meg skjelven og litt irritabel i ganske mange timer etterpå. Man reagerer sikkert forskjellig på den så lykke til ... :)

Anonymkode: d28fa...598

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min opplevelse av sobril : i en veldig tøff fase med konstant intens angst fikk sobrilen meg til å føle meg normal... Jeg fikk en pause fra angsten. Jeg følte meg ikke dopet eller sløv. Men i det virkningen gikk ut av kroppen ble angsten sterkere enn før ...følte meg skjelven og litt irritabel i ganske mange timer etterpå. Man reagerer sikkert forskjellig på den så lykke til ... :)

Anonymkode: d28fa...598

Takk for svar. Hvor mange timer ca virker sobril? Hva er en "vanlig" dagsdose?

AnonymBruker
Skrevet

Det virker sånn at du tror du er 100 % frisk og plutselig har blitt normal og blitt som alle andre, og du føler deg på topp de første uken du tar det, så etterhvert så mister det ekstremt fort virkningen, og du kan risikere og bli avhengig og lost og måtte avruse deg.

Det som hjelper ekstremt mot angst er faktisk pusteøvelser.

Anonymkode: a8e42...dfa

Skrevet

På meg virket Sobril slik at den bare dempet angsten. Hadde vel kanskje virkning ca 4 timer.

Etterhvert byttet jeg til vival, den hadde jeg bedre virkning av. Tar den ytterst sjelden. 

I vinter begynte jeg på 150 mg efexor. Den virket veldig bra på meg og den tar jeg hver dag. Ikke noe fare for å bli avhengig av den. Den dempet også den enorme sultfølelsen jeg hadde, er nå mer normalt sulten. (Går på andre medisiner som øker sultfølelsen)

Andreaswell
Skrevet

Sobril? Merket ingenting. Vival derimot, virker så der. 20mg minst.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Andreaswell skrev:

Sobril? Merket ingenting. Vival derimot, virker så der. 20mg minst.

Vival virker ikke på meg, annet enn at jeg blir veldig kvalm.

Andreaswell
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vival virker ikke på meg, annet enn at jeg blir veldig kvalm.

Bare å hive i seg Sobril da og vente.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg forvente meg av sobril? Har aldri tatt det før og skal ta min første i morgen. ca 10-20 mg.

Du blir behagelig avslappet, og kanskje ganske trøtt.

Anonymkode: f1a22...6f5

Gjest Kanuttius
Skrevet

Den virker så jeg lettere kan delta på ting uten ytre symptomer på angst. Varer ca 4 timer, er litt payback time etterpå men det er ok når valget er å ikke følge opp ungene, nav osv

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok 90 mg Sobril, men hadde ingen virkning eller bivirkning. Kan legge til at jeg går fast på 2 mg Rivotril :)

Anonymkode: f7808...516

Gjest Kanuttius
Skrevet

90 er jo mye.

Jeg tok 10 mg og merket at tankene på en måte stoppet opp. Jeg kunne tenke og diskutere men tankekjøret slapp ikke til. Dette var for 20 år siden.

Nå merker jeg bare at ytre tegn på angst ol ikke slipper til. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, BamseLiten skrev:

90 er jo mye.

Jeg tok 10 mg og merket at tankene på en måte stoppet opp. Jeg kunne tenke og diskutere men tankekjøret slapp ikke til. Dette var for 20 år siden.

Nå merker jeg bare at ytre tegn på angst ol ikke slipper til. 

Jo, vet det er veldig mye, men 20 mg og 30 mg hadde ingen virkning. Derfor forsøkte jeg 90 mg (ikke noen form av overdose) for å se hva som skjedde, men som jeg skrev, ingenting skjedde. Bare bortsløsing av tabletter...

Gjest Kanuttius
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, vet det er veldig mye, men 20 mg og 30 mg hadde ingen virkning. Derfor forsøkte jeg 90 mg (ikke noen form av overdose) for å se hva som skjedde, men som jeg skrev, ingenting skjedde. Bare bortsløsing av tabletter...

Hvis du tenker at du burde "føle noe" for at de skal virke så stemmer ikke det. Noen får rus av Sobril og at vi ikke får det skal vi være glade for. Jeg kjenner nada virkning men registrerer at jeg ikke svetter, skjelver ol i situasjoner hvor jeg ellers ville ha vert klissvåt gele. 

Men ellers, om jeg måtte opp i en såpass høy dose som 90 ville jeg nok heller forsøkt noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...