Gå til innhold

Dette med etterlysning av savnede personer i media

Anbefalte innlegg

Gjest anbr42
Skrevet

Hver gang jeg hører/leser i mediene at noen er savnet/forsvunnet og det er etterlysninger og leiteaksjoner etter dem, tenker jeg at de i 90% av tilfellene har forsvunnet med vilje for å begå selvmord. For ofte når de blir funnet døde, sies det at det ikke foreligger noen mistanke om at en kriminell handling ligger til grunn. 

Satt på spissen, hvis man absolutt må forkynne slikt i mediene, så kunne man heller ha sagt og skrevet at personen xx er suicidal og at det regnes som svært sannsynlig at vedkommende mest sannsynlig har begått selvmord, eller vil komme til å begå selvmord i nærmeste fremtid. 

Jeg forstår at det jeg nettopp skrev ikke er riktig å gjøre, men jeg lurer på HVORFOR det er nødvendig å gå ut i mediene med savnet-meldinger? Jeg forstår jo egentlig hvorfor, men når en hører og leser om slike forsvinninger flere ganger i måneden, blir det for mye. Kan det heller ikke være en politisak og ikke en "publikumssak"? Pårørende, politiet og letemannskaper er vel de som strengt tatt bør vite om slikt, ikke allmennheten. Jeg stiller meg dog annerledes til det om det gjelder forsvunnede barn, for da er det viktig at vi som allmennhet kan holde øynene åpne og på en måte være med å leite. 

Bare noen tanker.

AnonymBruker
Skrevet

Når en går ut i media, har en allerede forsøkt med pårørende, letemannskaper og politi, men uten å komme noen vei. Derfor ber en publikum om hjelp. Skjønner ikke hva som er galt med det.

Anonymkode: 543fa...8f5

Gjest Kanuttius
Skrevet

Ikke alltid de leter stort før de går ut i media. Naboen min ble etterlyst dagen etter han forsvant og der lå det selvmordsbrev så de visste han var død men ikke hvor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...