Gå til innhold

Avrusning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, ColaZero skrev:

Hva med Antabus? Hadde det vært noe for deg?

Jeg diskuterte dette med psykologen min og vi var enige i at det er "juks", og at jeg da bare utsetter problemet. Men ja, jeg er helt åpen for å prøve det om jeg ikke skulle klare det på egen hånd.

Anonymkode: 983df...a78

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg diskuterte dette med psykologen min og vi var enige i at det er "juks", og at jeg da bare utsetter problemet. Men ja, jeg er helt åpen for å prøve det om jeg ikke skulle klare det på egen hånd.

Jeg er helt uenig. Det er ikke juks. Og det utsetter ikke problemet. Problemet løser dere underveis kombinert med Antabus.

Huff. Blir litt irritert :) Da kan man jo si at rusmisbrukere som endelig har kommet seg så langt i livet og begynt med f.eks Metadon jukser.De gjør jo ikke det. De fikser livet med de muligheter som finnes.

Om du hadde gått på Antabus så hadde jo det utløst masse mestringsfølelse og masse "ryddig" tid til å drive terapi. Jeg vil si at du fikser livet ditt raskere om du bruker Antabus. Du venner deg mye raskere til å leve uten alkohol og løser problemene underveis. 

Hva mener egentlig psykologen din om at du med Antabus utsetter problemet? Mener denne at du må face abstinenser (som du nok har fler av enn du tror) og face nederlaget ved å gå på tryne når du sprekker? At du må kjempe mot suget? Må klare å finne en annen mestringsstrategi? Mestringsstrategiene finner dere ut av uten at du er nødt til å gå på "delvisfylla". Det må da være en lettelse å kunne bruke Antabus? Da kan man jo ikke drikke.

De jeg har vært borti som helst ikke vil bruke Antabus er de som får panikk ved tanken om at man brått skal slutte å drikke. At de da ikke kan ta seg en dram i ny og ne. For helt innerst inne har de ikke helt bestemt seg for om de helt vil/kan slutte. Får du panikk av å tenke på at du faktisk kanskje aldri mer skal drikke? Da har dere et skikkelig tema å diskutere :)

Litt på siden. Enkelte mener at man kan rehabiliteres på en slik måte at man kan ha et normalt forhold til alkohol. Altså drikke som folk flest. Mange av de jeg har vært i kontakt med tenker at det er slik det skal bli. Fordi de ikke kan forestille seg livet uten alkohol. Det funker ikke. Men det er et supert utgangspunkt ifh til terapi.

Æsj, føler at dette ble litt rotete, tror ikke jeg har fått fram poengene mine.

Men orker ikke gå over og begynne å legge til og trekke fra.

Håper du forstår noe av det jeg har forsøkt å si :)

Mitt beste tips: Ikke lur deg selv. Ikke lur psykologen til å tenke at du har gode poenger heller. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke plage deg så mye mer nå :P Du skriver at du er åpen for å prøve Antabus om du ikke skulle klare det på egenhånd. Når er det tidspunktet at du ikke har klart det på egenhånd? Har dere satt en frist? Eller har du satt en frist for deg selv? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...