Gå til innhold

Tror??

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg tror jeg har fått lungekreft på grunn av mange års sigarettrøykingFøler svie i lungene når jeg går noen skritt og orker lite.

Som så mange i våre dager har jeg fått livet mitt " snudd opp ned" på grunn av flere som er gått bort Disse var ikke barn men allikevel mye rammen om våre liv.

Ble også overtallig på jobben jeg hadde i mange år og er mye satt ut uten så store utsikter til kontakt med det ordinære yrkesliv igjen.

Men nå altså lungekreft jeg får si blandet annet og kun konstatert av meg selv som aldri har vært lege.

Tenker på å ta en tur til legen men tenker også på å bare la bli og bare legge ut på en lang svømmetur uten noe nærmere bestemmelsessted.

Jeg er ganske sliten da der også er et annet menneske i kabalen som jeg bør gjøre en innsats for og som er mye skramlete enn meg selv.

Prøver å si til meg selv at dette er bare en litt tung depresjon og det er veldig dårlige tider som hvis man skal bruke akademia hvis man har så vil tingene grave seg bare lenger og lenger ned da tidene er veldig dårlige med få utsikter til bedring tror jeg.Det virker som det står om de store sannheter i dag kanskje som alltid.

Har igrunnen aldri seilt i så mye medvind i livet men har sjelden følt på så mye mismot.

Også dette psykiske som har vært så altfor stor del av mitt liv.

Men jeg vet man må prøve å tenke positivt og ta vare på seg selv. Man har alltid noe å miste så man må ta en dag av gangen.

Men føler at nå er det vanskelig å dra seg etter håret. Vil prøve å kutte ned på medisin Kanskje det hjelper.

Skrevet
20 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg tror jeg har fått lungekreft på grunn av mange års sigarettrøykingFøler svie i lungene når jeg går noen skritt og orker lite.

Kom deg til legen om du tror du har lungekreft. Det hjelper i alle fall ikke å kutte ned på medisiner mot psykisk sykdom.

Skrevet

Det er mye annet som kan være galt med lungene dine - og som kan bedres eller helbredes - enn kreft. Men du er nødt til å gå til legen.

Skrevet
48 minutter siden, Maggie55 skrev:

Som så mange i våre dager har jeg fått livet mitt " snudd opp ned" på grunn av flere som er gått bort Disse var ikke barn men allikevel mye rammen om våre liv.

Ble også overtallig på jobben jeg hadde i mange år og er mye satt ut uten så store utsikter til kontakt med det ordinære yrkesliv igjen.

Men nå altså lungekreft jeg får si blandet annet og kun konstatert av meg selv som aldri har vært lege.

Tenker på å ta en tur til legen men tenker også på å bare la bli og bare legge ut på en lang svømmetur uten noe nærmere bestemmelsessted.

Jeg er ganske sliten da der også er et annet menneske i kabalen som jeg bør gjøre en innsats for og som er mye skramlete enn meg selv.

Prøver å si til meg selv at dette er bare en litt tung depresjon og det er veldig dårlige tider som hvis man skal bruke akademia hvis man har så vil tingene grave seg bare lenger og lenger ned da tidene er veldig dårlige med få utsikter til bedring tror jeg.Det virker som det står om de store sannheter i dag kanskje som alltid.

Har igrunnen aldri seilt i så mye medvind i livet men har sjelden følt på så mye mismot.

Men jeg vet man må prøve å tenke positivt og ta vare på seg selv. Man har alltid noe å miste så man må ta en dag av gangen.

Men føler at nå er det vanskelig å dra seg etter håret. Vil prøve å kutte ned på medisin Kanskje det hjelper.

Jeg synes det du skriver her tyder på at din psykiske lidelse er forverret, og jeg synes det er viktig at du bestiller en time hos fastlegen - eller evt. annen behandler dersom du har en slik kontakt - så snart som mulig.

Gjest Kanuttius
Skrevet

I sommer sluttet jeg å røyke nettopp pga det du er redd for nå. En stund senere var symptomene der fortsatt og det var ikke lungesykdom men angst. 

Uansett, ta en tur til legen og snakk om at dette plager deg. Det kan være så mye men uansett så anbefaler jeg røykeslutt,- en bekymring mindre da ;) 

Skrevet
22 timer siden, Maggie55 skrev:

Men føler at nå er det vanskelig å dra seg etter håret. Vil prøve å kutte ned på medisin Kanskje det hjelp

FjellOgDalar
Skrevet

Yep, oppsøk behandler eller lege og legg fram bekymringene dine.

Og... Det vil hjelpe å kutte røyken. Mange synes det er vanskelig, det gjorde jeg også - helt til kroppen begynte å protestere. Røkte gjerne rullings, og så snart jeg hadde tatt meg noen trekk begynte jeg å føle at jeg hovnet opp nedover i bronkiene. Det sammen med røykhoste fikk meg til å frykte at jeg kunne ha røyket på meg astma. Heldigvis viste utredning hos fastlegen at jeg ikke hadde gjort det, men jeg ville ikke ha det sånn og sluttet på dagen. Nå er det mange som har hjelp av e-sigaretter, som ikke er så harde for lungene. Noen leger er flinke til å hjelpe med røykeslutt, noen DPS kjører gratis røykeavvenningskurs.

Jeg har lite tro på at det hjelper å kutte ned på medisiner ut i fra det du skriver; fordi jeg får en følelse av at det allerede er en del depresjon som snakker. Ta kontakt med behandler/lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...