AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 Skrevet 9. april 2017 Skal fly i morgen, er det lov å ha medisinen min i håndbagasjen? Har bare flydd en gang før så kanskje derfor jeg spør litt dumt.. ;-) Takk for svar. Anonymkode: b6388...ade 0 Siter
Live88 Skrevet 9. april 2017 Skrevet 9. april 2017 Medisin bør du alltid ha i håndbagasjen! Vet jo aldri når sendebagasjen blir forsinket eller i verste tilfelle forsvinner... mulig du bør ha noen papirer på medisinene dine, kommer an på hva slags piller det er snakk om og hvor du skal reise. Ha medisinen i orginalpakken!! God tur!:) 0 Siter
Andreaswell Skrevet 9. april 2017 Skrevet 9. april 2017 Mange land har strenge restriksjoner på medisiner, så om du skal til et slikt land må du ha med dokumentasjon på engelsk (F.eks en resept på engelsk) Eller er det alltid lurest å ha medisinene i håndbagasjen i original forpakning. Kan lese mer her- https://helsenorge.no/legemidler/medisiner-pa-reise 0 Siter
emilie321 Skrevet 9. april 2017 Skrevet 9. april 2017 Medisiner har jeg alltid i håndbagasjen. I tilfelle kofferten blir borte under reisa, det skjer jo av og til. Hvis du skal til et EU land så får du et eget skjema på det apoteket du har hentet medisiner på (apoteket fyller det ut og stempler det) Dette skjemaet er på engelsk. Dette må taes med hvis du har med A eller B preparater. Med C preparater så holder det med å ha med medisinene i sine originale esker. Dette var iallefall det som var bestemmelsen sist sommer. 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 9. april 2017 Skrevet 9. april 2017 Håndbagasje og orginalforpakning hvor klistrelappen fra apoteket er på. I tillegg få dokumentasjon fra apoteket så er du trygg. 0 Siter
Herre Skrevet 10. april 2017 Skrevet 10. april 2017 Det er vel greit så lenge er ditt og dokumentasjon hvis det er sterke medisiner skal du utenlands er nok resept og embalasje viktig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.