Gå til innhold

Noen erfaringer med schizofreni?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det vurderes å sette denne diagnosen på meg og jeg lurer derfor på om noen har erfaring med schizofreni? 

Anonymkode: 16797...f21

stjernestøv
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det vurderes å sette denne diagnosen på meg og jeg lurer derfor på om noen har erfaring med schizofreni? 

Har litt erfaring siden jeg har fått diagnosen to ganger, hva lurer du på?

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har litt erfaring siden jeg har fått diagnosen to ganger, hva lurer du på?

Hvordan var det å få diagnosen? Hvilke symptomer har du? Hvordan fungerer du i hverdagen? Går du på medisiner? Hvilken oppfølging får du? 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var det å få diagnosen? Hvilke symptomer har du? Hvordan fungerer du i hverdagen? Går du på medisiner? Hvilken oppfølging får du? 

Det var ikke uventet å få en sånn diagnose av psykiatrien, har tross alt hatt "Psykotiske symptomer" i mange år. Jeg har hørt stemmer og hatt samtaler med dem, har sett ting som andre ikke ser. Har hatt opplevelser med aliens, ut av kroppen episoder, tilbake til tidligere liv. Har fra jeg var liten opplevd dette og sett på det som normalt, men i en periode snakket jeg ikke om det til noen...holdt det for meg selv. Da kunne jo ingen vite hva jeg opplevde, det var mellom meg og dem. Men folk visste jeg hadde angst, i dag klarer jeg å snakke åpent om det til behandler og andre. Har alltid fungert dårlig i hverdagen, men det har blitt verre med årene. Det er vanskelig å følge med på virkeligheten samtidig som det skjer så mye annet, men jeg klarte det før. Nå klarer jeg det ikke lenger, går på antipsykotika nå. Får oppfølging av fact team, det er et team av ulike folk og de har psykiater. Kommer hjem til meg. 

AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2017 den 16.16, stjernestøv skrev:

Det var ikke uventet å få en sånn diagnose av psykiatrien, har tross alt hatt "Psykotiske symptomer" i mange år. Jeg har hørt stemmer og hatt samtaler med dem, har sett ting som andre ikke ser. Har hatt opplevelser med aliens, ut av kroppen episoder, tilbake til tidligere liv. Har fra jeg var liten opplevd dette og sett på det som normalt, men i en periode snakket jeg ikke om det til noen...holdt det for meg selv. Da kunne jo ingen vite hva jeg opplevde, det var mellom meg og dem. Men folk visste jeg hadde angst, i dag klarer jeg å snakke åpent om det til behandler og andre. Har alltid fungert dårlig i hverdagen, men det har blitt verre med årene. Det er vanskelig å følge med på virkeligheten samtidig som det skjer så mye annet, men jeg klarte det før. Nå klarer jeg det ikke lenger, går på antipsykotika nå. Får oppfølging av fact team, det er et team av ulike folk og de har psykiater. Kommer hjem til meg. 

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!

stjernestøv
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!

Bare hyggelig det :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...