Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har fått Zyprexa mot tankekjør og stress som "brannslukker" fram til samtalen. Skal utredes for adhd hovedsakelig, men muligens en dært bipolar😅

Skal ta 2.5 mg hver kveld i en uke, startet på tirsdagen. Idag tok jeg 7.5 mg fordi jeg merker ikke en skvatt forskjell, kun små sulten hele tiden.Men det gjør ingentig, jeg trenger noen ekstra kilo. Jeg blir heller ikke trøtt på noen som helst måte, så blir litt "sjokkert" at noen går i dørken av 2.5 mg😱

Er det slik at det mest sannsynlig ikke er den rette medisinen for meg? Flere som ikke merker noe av Zyprexa?

Skrevet

Jeg tar 5-10 mg Zyprexa mot tankekjør og fysisk uro, men noen ganger trenger jeg også 15 mg. Det at noen trenger lav dose og andre trenger høyere dose varierer. Vi er individer som reagerer forskjellig på medisiner. For meg var Zyprexa en god medisin når jeg gikk fast på 20 mg, og jeg var ikke konstant sulten slik mange andre opplever når de går på Zyprexa.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på liten dose og følte at de virket angstdempende/beroligende. Var også sulten hele tiden. Sovnet prikk 23 om kvelden og våknet pling 07 hver morgen. Når jeg gikk av lot jeg merke til at de hadde hatt en tyngende effekt på muskulatur og at de gjorde synet mer uskarpt, 

Anonymkode: dc7e7...c84

MentalBabyDoll
Skrevet

Jeg går på 10 mg mot hallusinasjoner, og har gått ned 14 de 2 månedene jeg har gått på de. Har ikke så mye virkning så skal kanskje øke de...jeg tror ikke mye på medisiner men personlig tar jeg de fordi jeg oppdaget vektnedgang på de..

FjellOgDalar
Skrevet

2,5mg framstår for meg som en veldig liten dose. Jeg fikk det som sovemedisin i tillegg til Seroquel for å bringe en hypomani under kontroll. Måtte opp på 15-20mg. Heldigvis ble jeg ikke desperat sulten av det. Kanskje jeg hadde sloknet av en mindre dose om jeg ikke hadde vært hyper, men det er ikke godt å si. Jeg klarer meg stort sett med bare Seroquel. Den har jeg ingen bivirkninger å snakke om av, bortsett fra at jeg blir trøtt. Men det er i grunnen bare fint, for da sover jeg om natta :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...