Gå til innhold

Hvordan opptrer man klokest overfor en "hysterisk" behandler??

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg informerte om at jeg hadde klaget på behandlingen i helsesystemet til en av behandlerne som jeg hadde vært kun sporadisk i kontakt med i siste del av behandlingsforløpet og som ikke var omfattet av klagen min. Vedkommende behandler opptrådte da så engstelig og nesten hysterisk at jeg valgte å trekke min klage også på bakgrunn av informasjon jeg trengte var kommet meg i hende så sent at det var veldig sannsynlig at klagen ville ikke føre frem på grunn av foreldelsesfristen og slike system for klage var ikke dengang fantes Prøvet dengang å oppsøke fri rettshjelp men ble bare avvist av en merkelig fyr. Man hadde dengang overhodet ingen forståelse av en slik situasjon noe som bare la tydeligere sten til byrden selvfølgelig.

Jeg skal neppe til vedkommende behandler igjen men allikevel er slike prosesser forferdelig og tunggroddevanskelige når det blir så kraftige reaksjoner føler jeg når det bare var for å forsikre seg om at vedkommende var informert.

Jeg mener bare at dette tyder på at mye er uavklart i de tilfelle pasienten synes noe "skurrer" i forhold til kanskje andre behandlingsforløp  som pasienten kanskje leser eller hører om. Informasjon burde også være mere samlet et sted på hvordan man går frem når man tror kanskje noe er skjedd feil og føler man vil undersøke nærmere om mulig.

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg mener ikke å virvle opp en masse "bekymringstanker" hos noen som jo kan være veldig lett Alt er i orden med meg i dag sånn sett men det er bare dumt at det ikke er lettere å forså at det faktisk kan skje feil og hvordan man da opptrer overfor systemet

stjernestøv
Skrevet
5 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg mener ikke å virvle opp en masse "bekymringstanker" hos noen som jo kan være veldig lett Alt er i orden med meg i dag sånn sett men det er bare dumt at det ikke er lettere å forså at det faktisk kan skje feil og hvordan man da opptrer overfor systemet

Det er lov å klage men ikke lett...den det gjelder vil jo ta det ille opp. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Takk for alltid så gode og innsiktsfulle innspill Personlig føler jeg ofte at jeg " senser" mye,men du forstår mye og klart om mennesker og menneskelige samspill føler jeg

😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...