AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 Skrevet 12. april 2017 Hva er egentlig schizofrenilignende psykose og hva er det som skiller denne diagnosen fra en "vanlig" schizofreni diagnose? Anonymkode: 27005...7ed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 Skrevet 12. april 2017 Oftest brukes det ved like symptomer, men når varighetskriteriet (enda) ikke er oppfylt for schizofreni. Anonymkode: d4f75...474 0 Siter
Gjest Maggie55 Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 Jeg tror mye sånne diagnoser skyldes at det er konstante problemer i pasientens liv feks en uholdbar jobbsituasjon eller skolesituasjon hvor pasienten bare er nødt til å ta seg av andre personer og må være så tålmodig at det gjør pasienten så selvutslettende at pasienten bare knekker fysisk til slutt fordi problemene er uløselige for de fleste mennesker At "det brenner" i pasientens liv konstant gjør pasienten utsatt for kanskje tilbud om medisiner eller såkalte venner som ikke er bra for pasienten og bare skrur pasienten enda lenger ned og blir etterlatt med all skyld for alle sine feile valg Medisinene er det veldig vanskelig å bryte ut av og man skulle tro man var det aller første tilfelle i verden Mener bare å si at her er mye lureri så all grunn til mer enn dobbeltsjekke ting.Og alle dekker over hverandre og sin manglende kunnskap eller kjennskap til eget helsestell. Men også veldig vanskelig å si hva man kan gjøre for der er ting i ens nærhet som man kanskje kan ramme uforholdsmessig hardt Og selv når man er helt alene igjen så har man opplevet så mye vondt og livet er kanskje på hell så noen bedring får man egentlig aldri oppleve Håpet bare du er mere heldig😊 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Oftest brukes det ved like symptomer, men når varighetskriteriet (enda) ikke er oppfylt for schizofreni. Anonymkode: d4f75...474 Vet du hvor lenge varighetskriteriet er på? Anonymkode: 27005...7ed 0 Siter
laban Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 På 12.04.2017 den 10.43, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig schizofrenilignende psykose og hva er det som skiller denne diagnosen fra en "vanlig" schizofreni diagnose? Anonymkode: 27005...7ed 7 timer siden, Maggie55 skrev: Jeg tror mye sånne diagnoser skyldes at det er konstante problemer i pasientens liv feks en uholdbar jobbsituasjon eller skolesituasjon hvor pasienten bare er nødt til å ta seg av andre personer og må være så tålmodig at det gjør pasienten så selvutslettende at pasienten bare knekker fysisk til slutt fordi problemene er uløselige for de fleste mennesker Hva mener du egentlig her? Tror du folk får schizofrenidiagnose fordi de har en vanskelig situasjon på jobb / skole eller som pårørende? Det virker veldig dramatisk i mine ører. Depresjonsdiagnose kanskje, men ikke schizofreni eller psykose? Jeg har ikke greie på dette altså, men det er en god del av innleggene dine jeg ikke forstår hva du mener - og her fant jeg en konkret ting jeg kunne spørre om 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 1 time siden, laban skrev: Hva mener du egentlig her? Tror du folk får schizofrenidiagnose fordi de har en vanskelig situasjon på jobb / skole eller som pårørende? Det virker veldig dramatisk i mine ører. Depresjonsdiagnose kanskje, men ikke schizofreni eller psykose? Jeg har ikke greie på dette altså, men det er en god del av innleggene dine jeg ikke forstår hva du mener - og her fant jeg en konkret ting jeg kunne spørre om Ikke lett å forstå hva hun mener. 0 Siter
Gjest Maggie55 Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 Jeg tror man klistrer ofte diagnose på personen som har minst mulighet til å ta til motmæle eller har noen muligheter i rettssystemet ja Ofte tror jeg den det gjelder har forstått så mye mer enn disse som kanskje tolker en masse inn i pasienten som bare er basert på rykter eller mennesker pasienten har et vanskelig forhold til Ingen kan forøvring for at de blir syke etter min oppfatning Men mange her har kanskje en helt annen oppfatning av det De har kanskje aldri opplevet hvordan man kan være så veldig uheldig å komme ut for styggfarlige mennesker og systemer Jeg er av dem som tror at det ofte ligger dyp urett bak psykisk lidelse ja som kan få mange forkledninger og utfall tragisk nok Trodde meningen bar at vi skulle snakke om egne opplevelser og ikke bare sprøyt og tull Men jeg hekter meg med dette av og ønsker bare absolutt alle lykke til videre😊 Alt trenger heller ikke jeg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 2 timer siden, laban skrev: Hva mener du egentlig her? Tror du folk får schizofrenidiagnose fordi de har en vanskelig situasjon på jobb / skole eller som pårørende? Det virker veldig dramatisk i mine ører. Depresjonsdiagnose kanskje, men ikke schizofreni eller psykose? Jeg har ikke greie på dette altså, men det er en god del av innleggene dine jeg ikke forstår hva du mener - og her fant jeg en konkret ting jeg kunne spørre om Du er nok ikke den eneste som reagerer på innlegg fra denne skribenten. Anonymkode: d4f75...474 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvor lenge varighetskriteriet er på? Anonymkode: 27005...7ed ICD-10: 1 mnd. DSM-IV: 6 mnd Anonymkode: d4f75...474 0 Siter
laban Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 1 time siden, Maggie55 skrev: Ingen kan forøvrig for at de blir syke etter min oppfatning Men mange her har kanskje en helt annen oppfatning av det De har kanskje aldri opplevet hvordan man kan være så veldig uheldig å komme ut for styggfarlige mennesker og systemer Jeg er av dem som tror at det ofte ligger dyp urett bak psykisk lidelse ja som kan få mange forkledninger og utfall tragisk nok Trodde meningen var at vi skulle snakke om egne opplevelser og ikke bare sprøyt og tull Men jeg hekter meg med dette av og ønsker bare absolutt alle lykke til videre😊 Er det meg du svarer her? Det er ingen grunn til å "hekte seg av" selv om jeg spør om du kan utdype hva du mener, vel? Jeg tror heller ikke noen kan bebreides for at de blir syke. Jeg ønsker meg på ingen måte mer sprøyt og tull. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 14 timer siden, Maggie55 skrev: Jeg tror mye sånne diagnoser skyldes at det er konstante problemer i pasientens liv feks en uholdbar jobbsituasjon eller skolesituasjon hvor pasienten bare er nødt til å ta seg av andre personer og må være så tålmodig at det gjør pasienten så selvutslettende at pasienten bare knekker fysisk til slutt fordi problemene er uløselige for de fleste mennesker At "det brenner" i pasientens liv konstant gjør pasienten utsatt for kanskje tilbud om medisiner eller såkalte venner som ikke er bra for pasienten og bare skrur pasienten enda lenger ned og blir etterlatt med all skyld for alle sine feile valg Medisinene er det veldig vanskelig å bryte ut av og man skulle tro man var det aller første tilfelle i verden Mener bare å si at her er mye lureri så all grunn til mer enn dobbeltsjekke ting.Og alle dekker over hverandre og sin manglende kunnskap eller kjennskap til eget helsestell. Men også veldig vanskelig å si hva man kan gjøre for der er ting i ens nærhet som man kanskje kan ramme uforholdsmessig hardt Og selv når man er helt alene igjen så har man opplevet så mye vondt og livet er kanskje på hell så noen bedring får man egentlig aldri oppleve Håpet bare du er mere heldig😊 Godt sagt, kjenner meg igjen 😊 Anonymkode: ef47b...156 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er nok ikke den eneste som reagerer på innlegg fra denne skribenten. Anonymkode: d4f75...474 Det var ikke pent sagt, det er et ordtak som sier " vis du ikke har noe pent å si ,sin ingenting. " Jeg skjønner godt hva hun mente . Anonymkode: ef47b...156 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 7 timer siden, laban skrev: Hva mener du egentlig her? Tror du folk får schizofrenidiagnose fordi de har en vanskelig situasjon på jobb / skole eller som pårørende? Det virker veldig dramatisk i mine ører. Depresjonsdiagnose kanskje, men ikke schizofreni eller psykose? Jeg har ikke greie på dette altså, men det er en god del av innleggene dine jeg ikke forstår hva du mener - og her fant jeg en konkret ting jeg kunne spørre om Ikke schizofreni men psykoser kan hvem som helst få hvis presset blir stort nok. Hvor stor sannsynlighet det er for å få en psykose kommer an på den enkeltes toleranse for mentalt stress, oppvekst og barndom, om man har støtte fra pårørende etc. 0 Siter
Gjest Maggie55 Skrevet 14. april 2017 Skrevet 14. april 2017 Fordi jeg egentlig ikke ønsker bare å være en person som bare klager og syter. Jeg vet det er så mange som lider under egne feilinvesteringer i dag. Jeg tror bare det er godt om folk er mere kritisk i dag. Men det må heller ikke bli til hinder for at alle som trenger hjelp får hjelp uten å måtte skamme seg eller bebreides for det. Ofte tror jeg det er storsamfunnet som ikke tidligere ikke har vært til stede i personens liv og hindret urett eller ikke vært tilgjengelig og der kanskje ikke har vært regel likhet for loven. Jeg tar avstand fra all urett men også den som " storsamfunnet" utøver ofte med sin kanskje fornektelse av åpenbare feil eller mangler eller problemer Jeg synes ikke det er gips om happ hvem som er offer og hvem som utøver urett men at spesielt ungdom soser bort livet sitt synes jeg er stor synd at det skalvære slik Men ofte blir jo også ofrene bare helt glemt også og man man velger å gå videre i den tro at samfunnet fungerer så fint for de aller fleste. Se bare i våre dager hvor så mange med også lange utdanninger og høy status og store familier ender opp på en liten tryd dessverre Jeg mener bare å kaste litt malurt i begeret Alt er ikke like strålende selv om det er påske😊 Sitter bare å minnes hvordan jeg selv veldig ofte ikke har klart å stille opp når selv de nærmeste trengte meg Jeg skylder mye på disse paykosegreiene eller personlighetsforstyrrelsene selv Det kan bare bli for mye på en gang ofte selv om alle som er ofre for noe burde bare ha førstepri i systemet 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.