Gå til innhold

pustestopp og panisk hyperventilering i søvn?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

hei.  jeg håper på at noen her på dol kan forstå at dette innlegget ikke er fake, men helt reelt ekte, og derfor ikke kommer med sånne teite hypoutsagn. jeg sliter med å få sove så jeg ligger lenge før jeg får sovne, så jeg går til psykolog og har fått søvndagbok jeg skal skrive. jeg har strålinger ut beina avogtil når jeg ligger og skal sove, og rykkning kan komme før jeg holder på å sovne (ikke bare under insovningen som ved hypnagoge). jeg setter meg panisk opp i senga og skriker. dette er fordi jeg får følelsene av å suges ut av livet, å dø rett og slett. jeg ser gulorange og noenganger blåe hull på veggene og når jeg prøver å koste hullet vekk, så forsvinner det. så rett etter denne hulloppservasjonen, så kommer uregelmessig hjertebank. det ksn være knallrask hjerterytme som er knallekkelt og gir kroppsubehag, eller det kan være uregelmessigheter som gir like mye ubehag. disse hullene og skyggene og prikkene jeg ser når jeg skal sove i stua og i senga. alle steder, kommer hver gang, som en «advarsel» på at nå kommer ubehaget. så skriker jeg når dette med hjertet skjer, fordi jeg får tungt for å puste et øyeblikk der og da og da hyperventilerer jeg 3-4 ganger for å få ubehaget bort. så selvom jeg legger meg 23.00 har jeg de siste månedene sovnet etter klokka 00.30. jeg drømmer psyko drømmer, at jeg sloss med avdøde slektninger. og jeg våkner mye av disse pustestoppgreiene, og første delen av natta mi er stortsett preget av paniske oppvåkninger og hyperventilering og at jeg vil «overleve». men resten av natta sover jeg greit. men mangen ganger husker jeg ikke at jeg har hyperventilert. jeg er om dagene svært rutlete (glemsk og kan glemme ukedager). hjertet var normalt i fjor for jeg tok døgn ekg fordi hjertet hoppet om dagen en stund. jeg går på søvnregistrering med en sån respironics søvnklokke fra sykehuset nå for at det skal registreres om jeg sover godt eller dårlig. kan dette som skjer meg være psykisk eller fysisk?

Blomsterfluen
Skrevet

jeg dreit noen solide kabler i dag og i går og i forgårs. det var deilig å få tømt seg. kan være fordi jeg spiser snop til middag, lunch frokost og kvelds.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...