Gå til innhold

Sertralin Hexal, bivirkning, bæsjer på meg

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt dette midlet i snart 3 uker, og jeg begynner å kjenne litt bedring, men jeg har fått diare, og det har hendt at jeg har bæsjet på meg på natterstid. I løpet av dagen går jeg på do mange ganger å det bare renner ut.. Er dette noe som går over? 

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, Mailill skrev:

Nå har jeg brukt dette midlet i snart 3 uker, og jeg begynner å kjenne litt bedring, men jeg har fått diare, og det har hendt at jeg har bæsjet på meg på natterstid. I løpet av dagen går jeg på do mange ganger å det bare renner ut.. Er dette noe som går over? 

Hm, hørtes ikke greit ut. Jeg hadde sluttet momentant!

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Hm, hørtes ikke greit ut. Jeg hadde sluttet momentant!

Jeg har vært i et helvete, og endelig begynner medisin å virke litt, så å slutte er som å kaste meg rett i suicidal dalen. Jeg må snakke med lege om dette, og mulig begynne på en annen type. Jeg bæsjer ikke på meg  hele tiden natterstid, men det har hendt to ganger. Leste at diare var en bivirkning, og tenkte om noen hadde opplevd det før, og om det går over. 

stjernestøv
Akkurat nå, Mailill skrev:

Jeg har vært i et helvete, og endelig begynner medisin å virke litt, så å slutte er som å kaste meg rett i suicidal dalen. Jeg må snakke med lege om dette, og mulig begynne på en annen type. Jeg bæsjer ikke på meg  hele tiden natterstid, men det har hendt to ganger. Leste at diare var en bivirkning, og tenkte om noen hadde opplevd det før, og om det går over. 

Ok. Har hatt sånn uhell jeg også to ganger om natten, så vet hvordan det er. Og jeg kan nesten ikke drikke etter klokka seks, for jeg våkner ikke om jeg må tisse og da tisser jeg på meg. Vet hvordan det er :( Håper det er noe som går over hos deg. 

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Har hatt sånn uhell jeg også to ganger om natten, så vet hvordan det er. Og jeg kan nesten ikke drikke etter klokka seks, for jeg våkner ikke om jeg må tisse og da tisser jeg på meg. Vet hvordan det er :( Håper det er noe som går over hos deg. 

Jeg tisser også mye og det er en veldig sterk lukt, men det er kun når jeg er nede. Når livet fungerer så blir det bedre. Prøver å holde meg borte fra brus for da renner jeg på do halve natta.

Annonse

Det kan knapt kalles en bivirkning, det er en del av stoffets forventede effekt i en periode. Det samme med kvalme. Magen trenger tid til å venne seg til mer serotonin, da serotonin fører til raskere passasje gjennom tarmen. 

Du kan kjøpe Imodium reseptfritt på apoteket. Du kan også be legen din om en såkalt 5-HT3 antagonist, som f.eks Zofran. 

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Det kan knapt kalles en bivirkning, det er en del av stoffets forventede effekt i en periode. Det samme med kvalme. Magen trenger tid til å venne seg til mer serotonin, da serotonin fører til raskere passasje gjennom tarmen. 

Du kan kjøpe Imodium reseptfritt på apoteket. Du kan også be legen din om en såkalt 5-HT3 antagonist, som f.eks Zofran. 

I bekskrivelsen over bivirkning var diare nevnt. Jeg har aldri hatt diare over andre merker, men så får vi ikke den samme bivirkingene alle sammen. Uansett takk for svar:=)   

5 timer siden, Mailill skrev:

I bekskrivelsen over bivirkning var diare nevnt. Jeg har aldri hatt diare over andre merker, men så får vi ikke den samme bivirkingene alle sammen. Uansett takk for svar:=)   

At du får diare er egentlig et tegn på at medisinen virker og påvirker serotoninsystemet. Håper det bedrer seg snart! Kjøp Imodium på apoteket!

18 timer siden, Sunset90 skrev:

Har brukt setralin hexal tidligere, og opplevde diare.

men avsluttet etter 1,5mnd på det ca.

Dette er som sagt en av de vaneligste bivirkningen opplistet.

Begynte du da rett på en annen antidep medisin? 

Annonse

6 timer siden, Mailill skrev:

Begynte du da rett på en annen antidep medisin? 

Hei, ja jeg gikk tidligere på Escitalopram i 2år ca, og var utn AD i 2-3mnd før jeg fikk en knekk og valgte og starte på igjen.

men skiftet over til Setralin fordi jeg opplevde ekle bivirkninger på escitalopram.

men og vente på at man skal bli bedre synes jeg var tøft og valgte og slutte på denne og gikk tilbake til Escitalopram igjen.

Endret av Sunset90
legge til informasjon
3 minutter siden, Sunset90 skrev:

Hei, ja jeg gikk tidligere på Escitalopram i 2år ca, og var utn AD i 2-3mnd før jeg fikk en knekk og valgte og starte på igjen.

men skiftet over til Setralin fordi jeg opplevde ekle bivirkninger på escitalopram.

men og vente på at man skal bli bedre synes jeg var tøft og valgte og slutte på denne og gikk tilbake til Escitalopram igjen.

litt hvordan min erfaring med dette var.

3 timer siden, Sunset90 skrev:

Ja det med å holde ut kan være et helvete, men jeg prøver, og merker en liten endring nu etter 3 uker. Gråten har stoppet iallefall:), og nu er det bare angsten igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...