Gå til innhold

Hvorfor gjorde jeg det??

Anbefalte innlegg

Gjest anbr42
Skrevet

Nå må jeg gå i langermet på sommeren som ligger foran. Fikk en plutselig innskytelse til å skjære meg opp. Jeg skammer meg dypt og inderlig! Og vil ikke at noen skal se det. Jeg får skylde på soleksem i år, som forklaring på hvorfor jeg går i langermet på sommeren. 😓

Skrevet

Ikke et bittelite trøstens ord? Noen? Please? Trenger litt støtte nå. Ikke fordi jeg sa jeg måtte gå i langermet til sommeren (det ser heldigvis mer lovende ut i dag, så tror det gror fint og blir nesten borte innen sommeren), men fordi jeg er i mental ubalanse. Henter meg nok inn igjen snart, men et bittelite ord på veien hadde gjort godt.

Skrevet

Hei Rådvilla:-) Godt å se at du i dag klarer å se litt fremover igjen. Det er jo litt slik at når man har snublet og gjort noe man angrer på, så gjelder det å legge det bak seg og fokusere fremover. Er det noe du kan gjøre for deg selv i dag slik at dagen blir overkommelig? Hva pleier å være til hjelp for deg på vanskelige dager?

Augusta Luise
Skrevet

Vi har alle mestringsstrategier for å håndtere det som skjer med oss, og noen av disse strategiene er dessverre ikke så hensiktsmessige. Du hadde det ikke godt i går, og derfor gjorde du noe du angrer på nå. Ikke vær så hard mot deg selv, kjære du, det er forståelig at du reagerte som du gjorde og det hjelper ikke deg i det hele tatt å være sint på deg selv. Gjort er gjort, aksepter det som skjedde og legg det fra deg. Du fortjener at du behandler deg selv bra. Vær snill mot deg selv, gjør gode ting. Det blir bedre. :klem: 

FjellOgDalar
Skrevet

Gjort er gjort. Du var sikkert bånn fortvilet, og kanskje ønsket du å forflytte smerten til noe du hadde mer kontroll over? Det er fort gjort, men det er fint at du stopper opp i ettertid og tenke på framtida. Om det er andre ting å ty til når det blir for overveldende? Heller noe som gjør deg godt enn vondt? Jeg har slitt mye med selvskading opp igjennom, men det er fortid og jeg er fandenivoldsk og går med korte armer om sommeren så lenge jeg kan dekke skuldrene. Folk får bare glo; det er ikke mitt problem hva de tenker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutter ikke å forundres av at det som bekymrer er at en må gå med lange armer. !?!?!?

Anonymkode: 6a510...861

Skrevet

Tusen takk til frosken, Augusta Luise, og FjellOgDalar for trøstende ord og gode  råd. Det trengte jeg i dag. 😊 

Jeg har nå hatt hyggelig besøk av ei venninne, og vi har også vært ute og gått en tur. Det hjalp begge deler. 😊

Og til anonym ...861: Les innlegget mitt en gang til (nr.2). 

Skrevet
18 minutter siden, Rådvilla skrev:

Tusen takk til frosken, Augusta Luise, og FjellOgDalar for trøstende ord og gode  råd. Det trengte jeg i dag. 😊 

Jeg har nå hatt hyggelig besøk av ei venninne, og vi har også vært ute og gått en tur. Det hjalp begge deler. 😊

Og til anonym ...861: Les innlegget mitt en gang til (nr.2). 

Det er i grunnen litt sånn at det man kan være mest sikker på når verden kjennes helt umulig ut, er at den etter hvert vil bli litt bedre igjen:-) Hyggelig å høre at dagen i dag har vært bedre!

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slutter ikke å forundres av at det som bekymrer er at en må gå med lange armer. !?!?!?

Anonymkode: 6a510...861

Hva er det du ikke forstår?

At det er upraktisk å bade med genser? Eller merkelig å ligge på stranden med langermet genser? At man får et forklaringsproblem når man går rundt med lange ermer en stekende varm sommerdag? At det kan være ubehagelig i varmen?

Eller er det at man i hele tatt bryr seg med å skjule skammen?

Jeg kan si at det er den viktigste grunnen som holder meg igjen fra selvskading.

Anonymkode: d22b1...cf0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...