Gå til innhold

Personlighetsutvikling / oppdragelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har en forelder som trakkaserer barnet, for å få barnet til å bli sint slik at den kan slå ned på det, og dette pågår gjennom år, hva slags personlighet er det man ender opp med da? Og hvorfor er det noen foreldre som bare er dårlige foreldre mot noen av barnene? Slik at det er en forskjellsbehandling som barnet ikke forstår slik at barnet trekker konklusjonen at det er en selv som er problemet.

Anonymkode: 665e0...3c1

Skrevet

1- Psykopat

2- Dårlig selvinnsikt/ Læring underveis.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutes ago, Andreaswell said:

1- Psykopat

2- Dårlig selvinnsikt/ Læring underveis.

Blir man psykopat?

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir litt "paranoid" av å skrive dette, det er farlig, det kan oppdages og gi konsekvenser. Ja, det er nok han som har ødelagt meg. Jeg er ikke snill selv, men jeg sliter og fungerer ikke.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir man psykopat?

?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutes ago, Andreaswell said:

?

...............................

stjernestøv
Skrevet

Man får iallefall dårlig selvtillit/selvfølelse. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har en forelder som trakkaserer barnet, for å få barnet til å bli sint slik at den kan slå ned på det, og dette pågår gjennom år, hva slags personlighet er det man ender opp med da? Og hvorfor er det noen foreldre som bare er dårlige foreldre mot noen av barnene? Slik at det er en forskjellsbehandling som barnet ikke forstår slik at barnet trekker konklusjonen at det er en selv som er problemet.

Det er vel ikke gitt hva barnet blir, men vil tro barnet blir usikkert,  får usikker tilknytning og dårlig selvbilde. Kanskje får barnet unnvikende pf, eupf, avhengig pf og/eller depresjoner... kanskje klarer det seg greit. Har barnet andre trygge voksne i sitt nettverk?

Er du barnet,  forelderen eller både og?

Får du hjelp? Om du er forelder bør du få hjelp for barna sin og for din egen sin skyld! Hjelp til å komme utav det mønsteret!

Barn er forskjellige, de blir født med ulikt temperament. Og foreldre kan være i annen tilstand når de får det ene barnet enn når de får det andre. Barn kan komme til under ulike omstendigheter.. Kanskje kommer noen omsorgsperson-/barnpar skeivt ut fra starten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk flink-pike-syndromet og angst av en far som var noe i tråd med dette.

Anonymkode: 4f066...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ikke godt å si hva som skjer, nei.

Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...