Gå til innhold

Uvel av å lese om eldreomsorgen i kommunen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skrytes av eldreomsorgen i kommunen her med stor urett etter mitt syn Husker en forelder ble dårlig å var kort tid innom avklaringsavdelingen hvor oppholdet ble litt lenger enn planlagt for alle parter tror jeg.

Hva de var opptatt av var om vi hadde mikrobølgeovn og om vi stakkars bare hadde disse 70 talla sengene og madrasser. Så spankulerte de i stort følge inn for å nese pasiente Ja det kan ikke beskrives Godt de selv har alt oppdatert av det materielle hjemme hos seg selv tenker jeg.

Jeg spurte hvem som var instituttleder men det hadde vært så mye forandringer så det visste de ikke. 

De sa de hadde ringt meg om natten da han ble dårlig å lå på gulvet i sitt eget spy. Men ingen hadde ringt meg beviselig på min telefon. Jeg fikk ikke komme inn til ham den dagen på grunn av smitte Senere fikk jeg vite at ingen hadde vært der hos ham og han hadde forsøkt å tørke opp etter seg men ikke klart å komme opp av gulvet Og der var ingen nattevakt . Han ringte flere netter da han var så redd fordi ngen forstod hva han sa og de snakket utenlands alle sammen.

Jeg forsøkte å ringe pasientombudet og hun spurte om hun skulle sende meg regelverket Jeg takket ja men forstod jo at her var ingen hjelp å få.

Jeg er nå bare opptatt av at den forelder som ennå lever ikke skal havne i klørne til dette systemet som virker helt på siden av øvrig samfunnsliv Ingen har med noe å gjøre ganske enkelt.

Husker for en del tiår siden en person stod frem å laget et eldreopprør. Kun tilbakegang er skjedd for vanlige mennesker tror jeg.

Jeg blir bare uvel og tror jeg snart bare gir opp å spise noe aelv også.

Men alt er vel bare psykisk som vanlig og man skal ikke klage for det nytter ikke å klage uansett.

Tenker bare på dem som er helt alene stakkar.

Anonymkode: e1d91...28c

AnonymBruker
Skrevet

Står det så dårlig til?

Anonymkode: a92ec...d61

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva de var opptatt av var om vi hadde mikrobølgeovn og om vi stakkars bare hadde disse 70 talla sengene og madrasser. Så spankulerte de i stort følge inn for å nese pasiente

Mikrobølgeovn?  Hvorfor var det et poeng - måtte han ha spesielle middager som passet dårlig for resten av husholdningen?

Jeg vet ikke hva slags autokorrektur "nese pasiente" stammer fra?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men alt er vel bare psykisk som vanlig og man skal ikke klage for det nytter ikke å klage uansett.

Hvis en avdeling for pleietrengende eldre ikke er bemannet om natten, slik at beboerne kan bli liggende på gulvet, er det absolutt på sin plass å klage.  Er det noen som påstår at slike forhold bare er psykiske? 

AnonymBruker
Skrevet

Det var i forbindelse med at han skulle hjem til meg og min mor igjen at de vandret rundt ham der han satt i en krok av et rom De pekte ikke nese så langt jeg kunne se. Det var da mikrobølgeovn og 70 tallssenger ble et veldig stort tema Det eneste som ikke var tema var hvordan han skulle komme på bena sine igjen Hjemsykepleien hjalp oss med medisiner daglig ellers var der ingen kontakt mellom dem og fastlege så mannens tilstand ble bare værre og værre Jeg trodde jeg varslet og slo alarm men ingen ting skjedde før alt ble helt akutt igjen og han døde. Alt var bar tull fra ende til annen som vi opplevet det . Så eldreomsorgen er mere enn skrall etter mitt skjønn. Jeg tør ikke tenke på de eldre som absolutt ingen har til å prøve å tale deres sak. Enkelte har helt klart et problem.

Jeg har aldri opplevet værre så min mor skal iallefall ingenting ha med sånt å gjøre

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil legge til at jeg også er så smertelig klar over t aldri før har vel så mange stått i så så mange tidsklemmer

Men jeg reagerer på hva jeg føler er en fortegnelse av virkeligheten for mange helt vanlige mennesker

Det gjør meg bare så uvell at snart orker ikke vi heller mer

AnonymBruker
Skrevet
På 4/17/2017 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Det skrytes av eldreomsorgen i kommunen her med stor urett etter mitt syn Husker en forelder ble dårlig å var kort tid innom avklaringsavdelingen hvor oppholdet ble litt lenger enn planlagt for alle parter tror jeg.

Hva de var opptatt av var om vi hadde mikrobølgeovn og om vi stakkars bare hadde disse 70 talla sengene og madrasser.

Hva er 70-tallssenger? 

Anonymkode: a92ec...d61

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...