Gå til innhold

Nedtrapping ziprasidon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid bør man bruke på hvert trinn ved nedtrapping av ziprasidon. Hvor lang tid på 20 + 20 fra 40 + 20 før man går ned til 0 + 20. Gjelder ikke psykose.

Anonymkode: 66fe8...4aa

Skrevet

Veldig (ekstremt) langsomt. 

Jeg brukte 1 mnd på hvert nivå. 40+40+40 til 20+40+40 til 20+20+40 til 20x3 til 20x2 til 20x1 og så kuttet jeg ut siste på en ganske avslappende sommerferie i fjor sommer. I månedene etter hadde jeg en i lomma i tilfelle angst eller dårlig søvn. 

(Jeg tok den 3 ganger om dagen pga forbrenning. Selv på 40x3 hadde jeg bare ca 60 i serum). 

Dopaminreseptorene må venne seg til stimulans igjen. Det tar lang tid og kan gi angst og dårlig søvn. 

Men jeg brukte den jo som et anxiolytikum, i stedet for Sobril, etc. Og nedtrapping var sammen med behandling og en svært positiv hendelse i livet. 

AnonymBruker
Skrevet

(Jeg hadde 108 ved 40+40.)

Jeg har brukt 20 + 20 i 2 uker nå. Sover mindre, men det er like greit.

Anonymkode: 66fe8...4aa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...