Gå til innhold

Stesolid, Valium og Vival

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det ikke er noen ekspert i forumet nå, men jeg prøver meg likevel: Jeg ser på egenskapene til Stesolid, Vival og Valium, og ser at indikasjon og egenskaper så og si er de samme. Kan noen forklare meg forskjellen? Jeg bruker Stesolid. Hvorfor skriver ikke ut legen Vival eller Valium til meg om det er det samme?

Anonymkode: 82c1e...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Disse tre er synonympreparater med nøyaktig samme virkestoff (diazepam). Orginalen er Valium. Har det noe å si for deg hvilket av dem du får?

Anonymkode: 3bed1...a66

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Disse tre er synonympreparater med nøyaktig samme virkestoff (diazepam). Orginalen er Valium. Har det noe å si for deg hvilket av dem du får?

Jeg får inntrykk av at Stesolid er den som brukes mest mot epilepsi. Det er den som bl.a. brukes ved status epilepticus intravenøst.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo 3 forskjellige selskaper som lager dem, derfor 3 forskjellige navn. Jeg har prøvd alle 3 og det er litt forskjell på dem. De har ulike hjelpestoffer, men samme virkestoffet. Vival får jeg hos legen for den funker best på meg. Syns du stesolid funker bra på deg?

Anonymkode: fc6a9...2e4

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får inntrykk av at Stesolid er den som brukes mest mot epilepsi. Det er den som bl.a. brukes ved status epilepticus intravenøst.

Det skyldes ikke stoffet, men legemiddelformen. Mens Vival og Valium finnes kun som tabletter, finnes Stesolid også til injeksjon, som rektalvæske og som stikkpiller. Ved status epilepticus  er det umulig å bruke tabletter. Best er rektalvæske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...