Gå til innhold

Dysmorfofobi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med dysmofofobi. Jeg har kavet med dette i mange år. Det slo egentlig inn i det jeg kom i puberteten. Jeg har ikke skjønt helt hva dette er. Jeg håper jeg egentlig ser normal ut, men får panikk over å bli tatt bilde av blant annet. Ser helt motbydelig ut føler jeg. Selv da jeg ble sminket og pyntet som brud syns jeg at brudebildene ser rare og merkelige ut. Og nå da... nå som jeg er i 30-årene og noen små linjer melder seg her og der i ansiktet... Jeg får ANGST av å se dette. Speiler meg mange ganger hver dag på de verste dagene og syns at disse linjene må være det eneste folk legger merke til i ansiktet mitt. Og at jeg ser rar og deformert ut. Det plager meg slik! Kan jeg ikke bare godta at det er bra nok å være normal da. Noen sier jeg er ganske søt/pen også, men hjelp. Da kan de ikke ha sett godt etter. 

Jeg har ikke fått tak i et terapeut som har erfaring med dette. Bor på østlandet et sted. Det eneste som har skjedd er at jeg har fått definitivt diagnosen av en psykiater. Men han hadde ikke erfaring med dette, så han ville ikke behandle meg for det... Så er jeg her da. Drit aleine med å gå slik og føle meg motbydelig. Hvordan ser jeg ut i dette lyset tro... og i dette lyset? Slik tenker jeg hele dagen hvis jeg har en ordentlig dårlig dag.

HJEEELP meg! 

Anonymkode: 23828...343

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...