Gå til innhold

Slette navn i journalen? Ok eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått ut kopi av journalen på DPS og ser at flere personer (en hel familie pluss ett par venner)jeg har snakket om i behandling er nevnt med fullt navn. Kan jeg stryke ut navnene før jeg gir journalen videre til den psykologen jeg bruker nå?

Lite sted og jeg vet behandler kjenner disse menneskene....

Anonymkode: cfdb2...6c2

AnonymBruker
Skrevet

Det kan du. Du kan også kun la første fornavn bli stående slik at personene kan "plasseres" i relasjonen til deg om disse fortsatt er et tema i terapien.

Anonymkode: 376c1...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nok å slette etternavn. Dette er en hel familie hvor både foreldre og barna er skrevet detaljert om pluss navn. En av disse er barndomsvenn av behandleren jeg har nå,...alternativet er å si at jeg ikke har fått den delen av journalen.

Anonymkode: cfdb2...6c2

AnonymBruker
Skrevet

Da sletter du alle navn.

Anonymkode: 376c1...3fb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...