Gå til innhold

Erfaring med Brintelix

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Noen som har erfaring med denne medisinen?

Jeg begynte på den for 2 uker siden. Hadde litt økt angst de første dagene. Er ikke blitt verre, ikke bedre enda heller. Jeg sliter mest med angst/panikk angst. Depresjonen klarer jeg å håndtere. 

Har prøvd andre medisiner de siste årene, har ikke funnet noe som har hjulpet mot angsten. Kun Xanor, men den blir en så avhengig av at jeg bruker den kun når det virkelig er ille. 

Anonymkode: a278c...12e

Skrevet

Jeg har god effekt av kombinasjonen 20 mg brintellix og 150 mg efexor. Det var når legen la til efexor at angsten ble levelig. Fikk faktisk mer energi da jeg begynte med Efexor. Bruker også abilify (for psykoser) Har dessuten vival som jeg kan ta ved behov, men etter at jeg begynte med Efexor så har jeg ikke hatt behov for vival.

Skrevet

Jeg har utelukkende positiv erfaring med Brintellix. Ingen bivirkninger og god effekt. Jeg tar den mot depresjon og ikke angst. Nå er ikke Brintellix hovedsakelig en angstmedisin, men den står at den kan virke mot angst under egenskaper.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid gikk det før dere merket bedring? Hvor mye tar dere? 

Jeg gått på den 2,5 uke. 10 mg ved frokost. Ikke merket bedring enda. Har heller ingen bivirkninger ( litt økt angst, indre uro og litt mer engstelig . Men dette er vel forbi gående håper jeg ). 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid gikk det før dere merket bedring? Hvor mye tar dere? 

Jeg gått på den 2,5 uke. 10 mg ved frokost. Ikke merket bedring enda. Har heller ingen bivirkninger ( litt økt angst, indre uro og litt mer engstelig . Men dette er vel forbi gående håper jeg ). 

Jeg gikk fra 20 mg cipralex til 20 mg brintellix, så jeg merket egentlig ikke så mye annet enn at det var mindre bivirkninger med brintellix. Ble ikke så flat som på cipralex. Det var først da fastlegen la til efexor at angsten ble betydelig mindre samt at jeg fikk litt mer energi.

AnonymBruker
Skrevet
På 20. april 2017 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Hei

Noen som har erfaring med denne medisinen?

Jeg begynte på den for 2 uker siden. Hadde litt økt angst de første dagene. Er ikke blitt verre, ikke bedre enda heller. Jeg sliter mest med angst/panikk angst. Depresjonen klarer jeg å håndtere. 

Har prøvd andre medisiner de siste årene, har ikke funnet noe som har hjulpet mot angsten. Kun Xanor, men den blir en så avhengig av at jeg bruker den kun når det virkelig er ille. 

Brukt brintellix i 15 uker. De siste fire ukene har jeg brukt 20 mg. Jeg er litt skuffet over effekten. Føler meg fremdeles veldig deprimert. Men det kan jo ha med min livssituasjon å gjøre.  Mer angst med denne enn da jeg brukte cipralex. Har  betydelig mindre tankekjør og tvangstanker. 

Cipralex virket bedre på både angst og depresjon. Måtte stå på det noen mnd før effekten ble bra. Men jeg hadde null libido, var veldig likegyldig og hadde problemer med å holde i gang en samtale. Økte i vekt. Med brintellix er jeg mer " til stede" i en samtale. Har mer sexlyst. Legger fremdeles på meg. Har mer angst og depresjon. Kanskje nettopp fordi jeg ikke er så likegyldig ?. Vanskelig å si hva som er best ... Du må nok bare prøve og se hvordan det virker for din del. Men du bør nok vente noen uker før du ser ønsket effekt ... Lykke til.

Anonymkode: 616d8...015

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...