Gå til innhold

Hinting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor hinter folk hele tiden? Vanlige folk. Blir så lei av det, fordi det er umulig å vite hva som egentlig menes. Men hvis man spør, så blir det nektet for.

Kan jeg ha autisme, som ikke skjønner det?

Anonymkode: ecbfc...19c

stjernestøv
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor hinter folk hele tiden? Vanlige folk. Blir så lei av det, fordi det er umulig å vite hva som egentlig menes. Men hvis man spør, så blir det nektet for.

Ja de fleste autister må vel ha det i klartekst. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, stjernestøv said:

Ja de fleste autister må vel ha det i klartekst. 

Kan være det som er problemet/diagnosen min. Derfor jeg ikke kommuniserer.

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan være det som er problemet/diagnosen min. Derfor jeg ikke kommuniserer.

Ja det kan godt hende, de diagnosene ødelegger mye :( Faen ta dem! Men man skal jo liksom akseptere det og sine begrensninger, let go, let god!

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske psykiatrien kunne hjelpe meg til å forstå mer, men det klarte de ikke over 10 år, og nå nektes jeg hjelp. Blir helt handicappet av denne svikten i sosial intelligens.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Best å ikke gruble sånn over hva folk sier.

Anonymkode: aae49...e1f

AnonymBruker
Skrevet
24 minutes ago, AnonymBruker said:

Best å ikke gruble sånn over hva folk sier.

Jeg har et ønske om å fungere normalt i sosial samhandling, og ikke bli sett på som en idiot som ikke forstår hva som skjer rundt meg.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et ønske om å fungere normalt i sosial samhandling

Hvem har ikke det?

Men aner ikke hvordan man får det til.

Så da får det blir som det blir.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvem har ikke det?

Men aner ikke hvordan man får det til.

Så da får det blir som det blir.

Går det ikke an å finne ut av det da? Hvordan det henger sammen. Hva andre mener.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg har inngått så mange kompromisser i livets løp at jeg har mistet meg selv (dog ingen kilo.)

Hadde mye stolthet i å klare en ganske enkel men heller ikke høyt betalt jobb. Når jeg ble overtallig raknet det meste og jeg ble mye likeglad av alle livets tildragelser. Men hva som går mest inn på meg er en av mine nærmeste som ikke skifter tøy men går i en flekkete genser selv om jeg maser og vil hjelpe og legger frem skift. Hun orker ikke i dag sier hun og slik er det hver dag . Og har vært det lenge. Heldigvis skinner sola litt inn i dag.Man føler seg enda mer hjelpeløs når det gjelder andre enn en selv synes jeg. 

Depresjon er noe vanskelige greier men jeg vet hvor bra vi har det mot veldig mange bare rundt her.

Anonymkode: 4ec90...592

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det ikke an å finne ut av det da? Hvordan det henger sammen. Hva andre mener.

Kommer an på "diagnosen", vil jeg tro. Har du "autisme" er du fucked.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror kanskje jeg "overdriver" ting, og derfor ikke skjønner det.

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det stemmer ikke. Sønnen min har lært mye om sosiale regler gjennom kjærester, før var han ikke interessert i hvordan jeg hadde det. Nå spør han "Hvordan går det der da"?

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det stemmer ikke. Sønnen min har lært mye om sosiale regler gjennom kjærester, før var han ikke interessert i hvordan jeg hadde det. Nå spør han "Hvordan går det der da"?

Det er en rar diagnose. Tror det meste er tull.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en rar diagnose. Tror det meste er tull.

Det er iallefall ikke tull at min sønn har slitt mesteparten av livet, men tviler litt på om det er autisme. De har jo tatt feil før, men noe er det. 

AnonymBruker
Skrevet

Autister (ikke alle men mange) kan lære å lese ansikter og koble dem opp mot følelser. Det blir en litt "mekanisk" forståelse men det gjør allikevel livet lettere for både autisten og for de rundt. Feks som stjernestøv forteller om sin sønn, han har lært å spørre om dagen har vert bra eller ikke og forstå til en viss grad hva svaret betyr for sin mor og sine venner. 

Anonymkode: 97730...e21

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...