Gå til innhold

Kan lege foreskrive flere døgndoser enn hva som er OK for kjøring, om pasient holder seg på rett nivå om han skal kjøre?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Se spørsmål i emnefeltet. Eksempelvis: Hvis jeg får utskrevet 100 x 15mg Sobril per mnd ligger jeg i snitt litt over hva som er OK å kjøre bil med. Er det jeg selv som har ansvar for å holde meg under 30mg Sobril dager jeg skal kjøre bil, eller skal legen foreskrive sånn at jeg nøyaktig har 30mg per dag maks i løpet av perioden?

Endret av YoplaitDouble
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis det tas fast (sånn som jeg har forstått det).

Anonymkode: d017a...e5c

AnonymBruker
Skrevet

Nå skulle vi hatt NHD her...

Anonymkode: d017a...e5c

Skrevet

Du har ansvaret selv, uansett antall du får utskrevet. Alle som kjører bil er ansvarlige for å være i stand til det, og innenfor lovens fastsatte grenser når det gjelder blant annet medisiner og alkohol.

AnonymBruker
Skrevet

Legen har ansvar for å informere deg. Du har ansvar for å ta korrekt eller lovlig dose.

Anonymkode: b63aa...c9b

Gjest Kanuttius
Skrevet

Du kan ikke ta sobril, sette deg i bilen og skylde på legen hvis du blir tatt i kontroll. Om legen skrev ut 1 eller 60 tabletter på resepten er ikke relevant da.

AnonymBruker
Skrevet

Man er vel selv ansvarlig, men skulle gjerne sett de nye reglende en gang for alle og da mener jeg ikke listen for missbruk, men listen for de som bruker medikamenter som foreskrevet av lege.

Anonymkode: e8ed9...b27

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gamle ville jeg men ta det opp med legen din

Skulle tro seponeringstid eller tiden virkestoffene brytes ned i blodet betyr mye og det kan være forskjellig fra person til person

Lett å beregne feil og at det dermed slår ut i en blodprøve tror jeg  Ville snakket med legen om så viktige ting

Anonymkode: e5987...e25

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...