Gå til innhold

xeplion.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Det skal taes en gang i måneden står det i felleskatalogen, altså hvis jeg tar den første er det den første i neste måned? Så får jeg telefon fra dagsenteret at jeg skulle tatt den i dag, jeg sa det var den første. Nei det skulle gå fire uker mellom sa hun, så jeg måtte komme i kveld eller i morgen. Men fire uker og en måned er da to ulike ting? Ble så frustrert og forvirret, og i morgen kommer sykepleier og psykiater. Hadde jo tenkt å ta det opp da, at jeg vil ned til 100 mg igjen. Det har jeg bestemt så sånn blir det, men de må jo gi beskjed til dagsenteret. Vil ikke ha 150 mg :( 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det skal taes en gang i måneden står det i felleskatalogen, altså hvis jeg tar den første er det den første i neste måned? Så får jeg telefon fra dagsenteret at jeg skulle tatt den i dag, jeg sa det var den første. Nei det skulle gå fire uker mellom sa hun, så jeg måtte komme i kveld eller i morgen. Men fire uker og en måned er da to ulike ting? Ble så frustrert og forvirret, og i morgen kommer sykepleier og psykiater. Hadde jo tenkt å ta det opp da, at jeg vil ned til 100 mg igjen. Det har jeg bestemt så sånn blir det, men de må jo gi beskjed til dagsenteret. Vil ikke ha 150 mg :( 

4 uker og en mnd er ulike ting ja, men jeg vil tro 4 uker er det riktige. En mnd kan jo variere med inntil 3 dager. Det ville blitt 28 fra januar til februar-dose og 31 fra februar til mars-dose f.eks. Snakk med psykiateren og psykepleiren i morgen du.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men fire uker og en måned er da to ulike ting?

Ja - og i medisinsammenheng virker det logisk at poenget er å ta den med faste intervaller, altså med nøyaktig samme tidsrom mellom hver dose.  Da blir fire uker riktigst. 

Om det er så avgjørende at å unngå noen dager fra eller til, er en annen sak.  Hvis det står "månedlig" noe sted, er det nok ingen krise om det blir litt pluss / minus.

Endret av laban
stjernestøv
Skrevet
23 minutter siden, Lillemus skrev:

4 uker og en mnd er ulike ting ja, men jeg vil tro 4 uker er det riktige. En mnd kan jo variere med inntil 3 dager. Det ville blitt 28 fra januar til februar-dose og 31 fra februar til mars-dose f.eks. Snakk med psykiateren og psykepleiren i morgen du.

Ja får snakke med dem, tall forvirrer meg, men var lett å holde seg fra første til første. 

stjernestøv
Skrevet
19 minutter siden, laban skrev:

Ja - og i medisinsammenheng virker det logisk at poenget er å ta den med faste intervaller, altså med nøyaktig samme tidsrom mellom hver dose.  Da blir fire uker riktigst. 

Om det er så avgjørende at å unngå noen dager fra eller til, er en annen sak.  Hvis det står "månedlig" noe sted, er det nok ingen krise om det blir litt pluss / minus.

Nei da er det vel ingen krise. Får høre med psykiateren i morgen. Uff! Ble stressa av dette her. 

Skrevet

Da jeg tok abilify depot virket det så dårlig at jeg måtte begynne ta den hver 3.uke istedenfor hver 4.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, kovakova skrev:

Da jeg tok abilify depot virket det så dårlig at jeg måtte begynne ta den hver 3.uke istedenfor hver 4.

Ok. Det virker dårlig her og, har ikke blitt bedre. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det virker dårlig her og, har ikke blitt bedre. 

Jeg skulle begynne på xeplion, men fikk ikke fordi jeg fikk restless legs av risperdal 

men pappa tåler risperdal fint

stjernestøv
Skrevet

Jeg skulle begynne på xeplion, men fikk ikke fordi jeg fikk restless legs av risperdal 

men pappa tåler risperdal fint

Ja det er ikke noe å trakte etter, har hatt det flere ganger jeg og og noen ganger nå. Fikk jo noe for det tidligere men syns ikke det hjalp så mye. Da jeg var innlagt konkluderte de med at det var angst siden ei sprøyte med noe ikke hjalp, men det var altså maurkryp. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det er ikke noe å trakte etter, har hatt det flere ganger jeg og og noen ganger nå. Fikk jo noe for det tidligere men syns ikke det hjalp så mye. Da jeg var innlagt konkluderte de med at det var angst siden ei sprøyte med noe ikke hjalp, men det var altså maurkryp. 

Jeg får maurkryp av serdolect, zyprexa, seroquel+++

virker som abilify er eneste jeg tåler

men hatt gjennombrudd av psykose på den flere ganger

men bedre Nå som de fjerna fontex

stjernestøv
Skrevet

Jeg får maurkryp av serdolect, zyprexa, seroquel+++

virker som abilify er eneste jeg tåler

men hatt gjennombrudd av psykose på den flere ganger

men bedre Nå som de fjerna fontex

Ja det går jo ikke ant å leve med det :( Klarer jo ikke sitte i ro da, jeg lå omtrent og danset i sengen. 

Abilify virket ikke på meg, men drakk endel alkohol på den tiden...vet ikke om det har noe å si. Ble helt stiv i kroppen også. 

Godt det går bedre med deg nå da :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...