Gå til innhold

Flere som er åndelige...

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åndelige er vi vel alle sammen i mer eller mindre grad. Poenget er om "åndeligheten" fører til bedre funksjon i arbeid/skole, familie og sosialt eller om det fører til det motsatte.

Anonymkode: 42f5d...7f9

Sant nok, det åndelige menneske prøver å  tenke rett, handle rett,  ha en rett holdning eller innstilling i   alle livets områder. overnaturlige opplevelser, eller unaturlige opplevelser, spøkelser, eller andre merkelige opplevelser har ikke noe med vår åndelighet å gjøre.  

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, FGT skrev:

Sant nok, det åndelige menneske prøver å  tenke rett, handle rett,  ha en rett holdning eller innstilling i   alle livets områder. 

Forstår ikke hva det har med det "åndelige" å gjøre.

Anonymkode: f51bc...9d1

Skrevet

Å være åndelig kaller jeg å kanskje tro på noe overnaturlig, spiritualisme (som vel er oversettelsen). At mennesker har en sjel som lever evig. 

Å tro at døde mennesker ringer deg og på andre måter forstyrrer deg i livet, ser ikke jeg på som åndelighet i alle fall. 

stjernestøv
Skrevet
17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Å være åndelig kaller jeg å kanskje tro på noe overnaturlig, spiritualisme (som vel er oversettelsen). At mennesker har en sjel som lever evig. 

Å tro at døde mennesker ringer deg og på andre måter forstyrrer deg i livet, ser ikke jeg på som åndelighet i alle fall. 

Spiritisme er ikke en tro, det er en filosofi. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hva det har med det "åndelige" å gjøre.

Har du hørt om åndelig føde ?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, FGT skrev:

Har du hørt om åndelig føde ?

Men det er noe helt annet enn hva trådstarter mener med åndelig.

Anonymkode: d20cb...bb8

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er noe helt annet enn hva trådstarter mener med åndelig.

Anonymkode: d20cb...bb8

Ja trådstarter snaker vel om ånder, og overnaturlige opplevelser,  men det er noe helt annet en å være et  åndelig menneske.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, FGT skrev:

Ja trådstarter snaker vel om ånder, og overnaturlige opplevelser,  men det er noe helt annet en å være et  åndelig menneske.

Kan kanskje heller kalle meg spirituell da, eller at det er supernaturale opplevelser som psykiateren sier. 

Skrevet
På ‎02‎.‎05‎.‎2017 den 19.59, issomethingwrong skrev:

Nei nå er du inne på det okkulte, eller okkultisme. Her er det mye bedragersk for uvitende mennesker,  i det du nevner her

Skrevet

Jeg tror ikke på noe åndelig men tror Universet/Gud gir tegn via TV og media når jeg er lettere psykotisk

det blir borte når frisk

stjernestøv
Skrevet
22 minutter siden, kovakova skrev:

Jeg tror ikke på noe åndelig men tror Universet/Gud gir tegn via TV og media når jeg er lettere psykotisk

det blir borte når frisk

Er du noen ganger helt frisk? Føler meg aldri frisk...virker som du sliter med det du og. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Er du noen ganger helt frisk? Føler meg aldri frisk...virker som du sliter med det du og. 

Ja er frisk nå eller kanskje lettere deprimert vet ikke

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, kovakova skrev:

Ja er frisk nå eller kanskje lettere deprimert vet ikke

Ok. 

Skrevet
På 2.5.2017 den 20.16, stjernestøv skrev:

Spiritisme er ikke en tro, det er en filosofi. 

Spiritisme er ifølge Store Norske Leksikon definert som "troen på at det er mulig å komme i kontakt med avdøde menneskers ånder" og omtales som en sosial og religiøs bevegelse som oppsto i USA på midten av 1800-tallet. Ingen filosofi nei.

stjernestøv
Skrevet
3 timer siden, Lillemus skrev:

Spiritisme er ifølge Store Norske Leksikon definert som "troen på at det er mulig å komme i kontakt med avdøde menneskers ånder" og omtales som en sosial og religiøs bevegelse som oppsto i USA på midten av 1800-tallet. Ingen filosofi nei.

Spør spiritistene selv da vel...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis der finnes noen Gud så tror jeg Gud er spesielt glad i istykkerslåtte menneskeskjebner på alle måter

Det er sånn åndelig for meg

Anonymkode: 576ba...4fa

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis der finnes noen Gud så tror jeg Gud er spesielt glad i istykkerslåtte menneskeskjebner på alle måter

Det er sånn åndelig for meg

Anonymkode: 576ba...4fa

Gud er en energi som er i alt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Gud er en energi som er i alt. 

Ikke i følge bibelen.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i følge bibelen.

Jeg er ikke tilhenger av bibelen, for mye vold i den. Hvilke Gud ber folk om å drepe andre folk fordi de skal ha Jesrusalem? Bare fordi de er Guds folk? Det kan ikke være kjærlighet,Gud er kjærlighet. Men alle har svart og hvitt i seg,lys kunne ikke eksistere uten mørke. Uten mørke hadde vi ikke visst hva lys var. Men det beste er å leve i nuet, kanskje det beste er å ikke er å ha så mye åndekontakt. Det finnes både godt og ondt. 

Skrevet
På ‎04‎.‎05‎.‎2017 den 18.34, stjernestøv skrev:

Jeg er ikke tilhenger av bibelen, for mye vold i den. Hvilke Gud ber folk om å drepe andre folk fordi de skal ha Jesrusalem? Bare fordi de er Guds folk? Det kan ikke være kjærlighet,Gud er kjærlighet. Men alle har svart og hvitt i seg,lys kunne ikke eksistere uten mørke. Uten mørke hadde vi ikke visst hva lys var. Men det beste er å leve i nuet, kanskje det beste er å ikke er å ha så mye åndekontakt. Det finnes både godt og ondt. 

Er de Guds folk ? Det er nok denne verdens Gud du tenker på her ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...