Gå til innhold

Har lagt det bak meg

Anbefalte innlegg

MentalBabyDoll
Skrevet

Jeg har opplevd 11 år med overgrep av far (3-14 år). Og både halvbror og stefar prøvde seg en periode. Og jeg har opplevd 3 år med mye vold i hjemmet av stefar, mot meg og mamma (15-18). Jeg kan aldri tilgi det stefar gjorde mot mamma, men har på en måte gått videre. Slet veldig med traumer en periode, men har sakte lagt alt bak meg, og bestandig nektet å gå i traumebehandling. Har ikke slitt med traumer på 3 år nå (selvom leger insisterer på at jeg sliter og har PTSD). 

Noen fler som har klart å legge overgrep/mishandling bak seg på denne måten uten behandling? 

Noen som har opplevd tilbakefall av PTSD?

Skrevet
7 minutter siden, MentalBabyDoll skrev:

Jeg har opplevd 11 år med overgrep av far (3-14 år). Og både halvbror og stefar prøvde seg en periode. Og jeg har opplevd 3 år med mye vold i hjemmet av stefar, mot meg og mamma (15-18). Jeg kan aldri tilgi det stefar gjorde mot mamma, men har på en måte gått videre. Slet veldig med traumer en periode, men har sakte lagt alt bak meg, og bestandig nektet å gå i traumebehandling. Har ikke slitt med traumer på 3 år nå (selvom leger insisterer på at jeg sliter og har PTSD). 

Noen fler som har klart å legge overgrep/mishandling bak seg på denne måten uten behandling? 

Noen som har opplevd tilbakefall av PTSD?

Du sliter jo i aller høyeste grad jmf ditt forrige innlegg. Ser du en sammenheng?

MentalBabyDoll
Skrevet
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Du sliter jo i aller høyeste grad jmf ditt forrige innlegg. Ser du en sammenheng?

Men ikke med traumer. Ingen flashbacks eller mareritt. Har ingen kriterier på PTSD. De andre tingene jeg sliter med (depresjon/angst/psykotiske tilstander) ligger i familien, det kan vel være arvelig?

Skrevet
Akkurat nå, MentalBabyDoll skrev:

Men ikke med traumer. Ingen flashbacks eller mareritt. Har ingen kriterier på PTSD. De andre tingene jeg sliter med (depresjon/angst/psykotiske tilstander) ligger i familien, det kan vel være arvelig?

Søk opp Kptsd, kjenner du deg igjen i noe av det?

Skrevet

Med din bakgrunn vil det ikke være helt på viddene å tenke i retning av kompleks ptsd, og om man gjør det kan alle dine nåværende symptomer (de jeg har fått med meg ut i fra de to siste innleggene riktignok) kunne forklares. Psykoser/dissosiasjon/traumer er mer kjent som sammenheng nå enn det har vært tidligere.

MentalBabyDoll
Skrevet
8 minutter siden, XbellaX skrev:

Med din bakgrunn vil det ikke være helt på viddene å tenke i retning av kompleks ptsd, og om man gjør det kan alle dine nåværende symptomer (de jeg har fått med meg ut i fra de to siste innleggene riktignok) kunne forklares. Psykoser/dissosiasjon/traumer er mer kjent som sammenheng nå enn det har vært tidligere.

Ja du sier noe der. Var noen kriterier som stemte der enn "vanlig" ptsd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...