Gå til innhold

Noen andre som sliter med tinnitus?.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her inne som sliter med tinnitus? Har ofte fått fokus på det etter harde angst perioder, men denne gangen fikk jeg fokus på den før angsten satt inn og den bidrar til å øke angsten kraftig. Er redd jeg skal bli gal, men vet at det er lite sannsynelig, isåfall ville jeg allerede blitt det. Er veldig inne mesteparten av dagen p.g.a angsten, som jeg jobber hardt med, men så fort angsten letter kommer fokuset på susing som objektivt ikke er så høyt, er bare at jeg fokuserer så ekstremt på den som sender meg inn i en angstspiral.

Noen som har gode råd ?.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Ja. Jeg har hatt kronisk tinnitus i noen år nå. Det blir verre etter sosiale ting både privat og mere "jobbrelatert". Jeg har ingen gode råd egentlig. Det hjelper med bakgrunns støy f.eks om natten men har jeg vert sosial så overdøver lyden radioen. For de som er hardt rammet kan høreapparat hjelpe men vi er nok ikke der (heldigvis). 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tinnitus i over 10 år. Typisk får jeg en forverring etter lange turer med bil eller fly. Det er denne støyen som er verst for meg. Jeg driver aktivt med skyting, men med både ørepropper og hørselvern trigger dette tinnitus i langt mindre grad.

Som ved angst er kunsten å flytte oppmerksomheten ut. Om en ikke mestrer det selv, er kognitiv terapi en fin ting. Utfordringen for alle med angst er at fokus flyttes innover i en selv. En fokuserer på lyd fra øret, hjerteslag, smerter, vondter eller hva det skal være. I vanskelige perioder vil det hjelpe med en behagelig bakgrunnslyd som musikk en liker godt.

Anonymkode: 3b9d2...4ae

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt tinnitus i over 10 år. Typisk får jeg en forverring etter lange turer med bil eller fly. Det er denne støyen som er verst for meg. Jeg driver aktivt med skyting, men med både ørepropper og hørselvern trigger dette tinnitus i langt mindre grad.

Som ved angst er kunsten å flytte oppmerksomheten ut. Om en ikke mestrer det selv, er kognitiv terapi en fin ting. Utfordringen for alle med angst er at fokus flyttes innover i en selv. En fokuserer på lyd fra øret, hjerteslag, smerter, vondter eller hva det skal være. I vanskelige perioder vil det hjelpe med en behagelig bakgrunnslyd som musikk en liker godt.

Anonymkode: 3b9d2...4ae

Er ikke du sykmeldt? 

Anonymkode: 46df2...519

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...