Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når går " retorikk" over i " demagogi" og kanskje " sykdom" eller det " unormale"??

Er det en umerkelig måte å "flytte grenser på" 

ønsket av noen og ikke av andre?

hva skiller retorikk fra samtale?

sånn jeg definerer sykdom er når personen selv gir uttrykk for at de føler seg syke men det er selvsagt ikke alt man kan gjøre noe med selv om den syke selv ønsker det fordi det er eksperimentering med mennesker og helt på bærtur

man kan bare ønske god bedring

Anonymkode: af15d...1d6

Gjest Kanuttius
Skrevet

Leste ett sted at livet kan deles i tre, privat - jobb - sosialt og vi regnes som syke når to av tre ikke fungerer.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når går " retorikk" over i " demagogi" og kanskje " sykdom" eller det " unormale"??

Er det en umerkelig måte å "flytte grenser på" 

ønsket av noen og ikke av andre?

hva skiller retorikk fra samtale?

sånn jeg definerer sykdom er når personen selv gir uttrykk for at de føler seg syke men det er selvsagt ikke alt man kan gjøre noe med selv om den syke selv ønsker det fordi det er eksperimentering med mennesker og helt på bærtur

man kan bare ønske god bedring

Demagogi .. Der lærte jeg et nytt ord! Talekunst. 

Retorikk overbevisende argumentasjon . 

Dette er  basert på et raskt blikk ute på nett .

Når går dette over i det unormale eller sykelige?

Tenker ord er så mangt , men om hodet fylles av " falske nyheter " dine tanker produserer , og du tror på dem, er du muligens på villspor Talemåten kan vel gå over i det abnormale på ulike vis  og sees du i en psykelighetsramme tror jeg de ser etter visse symptom 

Eksempelvis kan overdreven kverulens , kverning eller grandiositet blitt tatt inn i psykelighetbilder. Og enorm snakkesalighet :)..

Videre om du " jump to conclutions " og er blind og døv for andres kommunikasjon eller ikke skiller egne tankerekker fra andres .

Tror i alle fall dette kan betraktes som bærtur , om det er konsekvent og entydig .

Men -ikke et helsevesen , derav kun synspunkt med referanse til egne opplevelser og ledninger .

Anonymkode: ae0f2...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje bare riktig som så mange hevder at også så mange som alt er i jobb er sterkt undersysselsatt

Spesielt de som har kontorarbeider som igrunnen jeg trodde de fleste hadde mest av i dag kan man få inntrykk av gjennom media

Det var hva som brakte meg på bærtur og inn i helsevesenet dog ikke som medarbeider i første omgang

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...