Gå til innhold

ADHD-medisin (Elvanse, lisdeksamfetamin) + koffein + nikotin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig startet med Elvanse (Vyvanse), med virkestoffet lisdeksamfetamin. Jeg drikker kaffe og snuser. Noen som vet om dette er en dårlig kombinasjon? Eller eventuelt samme kombo men med andre ADHD-medisiner som f.eks. Ritalin, Concerta og Adderall?

yellow ledbetter
Skrevet

Jeg merket i alle fall at jeg reagerte sterkere på nikotin og koffein da jeg begynte med Ritalin. Ble lettere skjelven og småsvimmel, sånn som med det samme jeg begynte å røyke. I alle fall tidlig på dagen, med det samme medisinen begynte å virke. Jeg kutta ned til halv nikotinstyrke på dampinga og droppa den andre kaffekoppen til frokost, og nå merker jeg ikke noe spesielt til det. Men jeg vet ikke om det er vanlig, altså. Har vel ikke hørt om andre som reagerer sånn. Og jeg har aldri hørt at kaffe eller nikontin skal ødelegge virkningen av medisinen.

Skrevet

Av alle medisinene jeg har forsøkt så har jeg merket at jeg har hatt mindre behov for kaffe. Nå går jeg på Strattera og har ikke like ofte lyst på røyk, men snusen er jeg mer ivrig på enn før ;) Har hørt andre som mener at kaffe kan ha innvirkning på medisinene, men jeg vet ikke om det er dokumentert eller om det bare er noe folk mener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...