Gå til innhold

Greier ikke å slappe av, Medisinspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest anbr42
Skrevet

Full rulle her nå. Tar bare 100 mg Quetiapin (og 200 mg Lamictal og 10 mg Cipralex - mot bp2)

Er på en måte under utredning av hvor mye jeg trenger av hver type medisin. Både legen og jeg mistenker at noe er for lavt dosert, så skal ta blodprøve neste uke for å sjekke.

Så tul spørsmålet: Er det greit at jeg tar 200 mg Quetiapin i kveld for å roe ned begynnende hypomani? Noen som vet?

Skrevet

Neivel, da så. Da får jeg bare ta avgjørelsen selv. Kanskje jeg burde ta enda mer? 

Vet ikke helt sikkert at dette er hypomani helker, da. Men det føles ut som om noe er i gjære. Har hatt symptomer noen dager nå, og jeg synes de har vært økende. 

Skrevet

Men jeg lurer jo på hvorfor det er sånn. Tar jo medisiner for pokker... 

Skrevet (endret)

100 og 200 mg Seroquel er for lite til å "ta" en hypomani. 

Ingen her kan gi deg "lov" til å ta medisiner noe mer enn du selv kan. Men jeg ville sendt en mail/SMS til behandler og spurt. Du trenger nok mer medisin (uten at jeg ønsker å skrive hvilken dose du trenger). 

Utfra skrivemåten (og tålmodigheten) din, framstår du hypoman for meg..

Endret av issomethingwrong
Skrevet
1 time siden, Rådvilla skrev:

Full rulle her nå. Tar bare 100 mg Quetiapin (og 200 mg Lamictal og 10 mg Cipralex - mot bp2)

Er på en måte under utredning av hvor mye jeg trenger av hver type medisin. Både legen og jeg mistenker at noe er for lavt dosert, så skal ta blodprøve neste uke for å sjekke.

Så tul spørsmålet: Er det greit at jeg tar 200 mg Quetiapin i kveld for å roe ned begynnende hypomani? Noen som vet?

Mange med bp har avtale med legen sin om at de skal øke AP når de merker tegn til hypomani.

Siden det nå er helg og du neppe får tak i behandler nå i helgen, så hadde jeg valgt å ta 200 MG i kveld og så evt økt til 300 i morgen kveld. Som du vet, så er jeg ikke lege og bør således ikke gi råd om dosering. 

Eneste motforestilling som jeg ser, er at det blir litt rot i forhold til det med måling av serumkonsentrasjon kommende uke.

Håper du får en god natts søvn😀

Skrevet

De pleier ta vekk antidepressiva når det er sånn hos meg (men jeg har type 1)

Skrevet
21 timer siden, issomethingwrong skrev:

100 og 200 mg Seroquel er for lite til å "ta" en hypomani. 

Ingen her kan gi deg "lov" til å ta medisiner noe mer enn du selv kan. Men jeg ville sendt en mail/SMS til behandler og spurt. Du trenger nok mer medisin (uten at jeg ønsker å skrive hvilken dose du trenger). 

Utfra skrivemåten (og tålmodigheten) din, framstår du hypoman for meg..

Hei! Så greit å få det bekretftet (at jeg er hypoman). Takk for råd. Er du lege, forresten? Det virker som om du har så god kunnskap om ting! Takk for at du er her! 😊

Skrevet
20 timer siden, frosken skrev:

Mange med bp har avtale med legen sin om at de skal øke AP når de merker tegn til hypomani.

Siden det nå er helg og du neppe får tak i behandler nå i helgen, så hadde jeg valgt å ta 200 MG i kveld og så evt økt til 300 i morgen kveld. Som du vet, så er jeg ikke lege og bør således ikke gi råd om dosering. 

Eneste motforestilling som jeg ser, er at det blir litt rot i forhold til det med måling av serumkonsentrasjon kommende uke.

Håper du får en god natts søvn😀

Har ikke sovet så veldig godt, akkurat. Men det blir vel bedre etterhvert! 😉

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...