Gå til innhold

Feriepenger av AAP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får jeg noen feriepenger av AAP, og i så fall kommer de da i mai?

Anonymkode: 4cc6a...c43

AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare halv skatt i juni vel?

Anonymkode: d83dc...3be

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg noen feriepenger av AAP, og i så fall kommer de da i mai?

Nei, du får ikke feriepenger av AAP.

Anonymkode: 01845...c61

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden burde strengt talt vært under "åpent" og ikke "psykiatri".

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, bare halv skatt i juni vel?

Null skatt i juni.

Anonymkode: 01845...c61

Skrevet

Arbeidsavklaringspenger

Hvis du mottar arbeidsavklaringspenger i juni, er du fritatt for forskuddstrekk i to 14-dagersperioder. De trekkfrie utbetalingene skjer i uke 24 og 26 eller 25 og 27 avhengig av hvilken meldesyklus du har. Det vil si at dette gjelder for periodene 22/23 og 24/25 for den ene meldekortgruppen og for periodene 23/24 og 25/26 for den andre meldekortgruppen. Første utbetaling av arbeidsavklaringspenger i desember er også trekkfri. Avhengig av meldesyklusen din vil dette enten være uke 47/48 eller uke 48/49.

Et godt stykke ned på denne siden https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Utbetalinger/Nyttig+a+vite/feriepenger-og-fritak-for-forskuddstrekk står det:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber nå og har full lønn.  Ingen rett til ferie og har søkt om avspasering og velferdspermisjon som blir innvilget.  Da har jeg vanlig lønn hele sommeren.  Jeg hadde AAP siste år og mener at det kommer noe feriepenger, men veldig lite.

Blir det ingen skatt på vanlig lønn i juni selvom jeg har ingen feriepenger`?

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber nå og har full lønn.  Ingen rett til ferie og har søkt om avspasering og velferdspermisjon som blir innvilget.  Da har jeg vanlig lønn hele sommeren.  Jeg hadde AAP siste år og mener at det kommer noe feriepenger, men veldig lite.

Blir det ingen skatt på vanlig lønn i juni selvom jeg har ingen feriepenger`?

Du får ikke feriepenger om du har AAP, det er fritak på forskuddstrekk på to utbetalinger istedenfor. Om du jobber nå så er det nok ingen skattefritak i juni, vet ikke om du har rett på feriepenger det første året i normalt arbeid når du har vært på aap, det er jo noe man må opparbeide seg. Ta en telefon til nav og spør eller hør med arbeidsgiver:) Sjekk linken jeg la ut, kanskje det står noe der:)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Live88 skrev:

Du får ikke feriepenger om du har AAP, det er fritak på forskuddstrekk på to utbetalinger istedenfor. Om du jobber nå så er det nok ingen skattefritak i juni, vet ikke om du har rett på feriepenger det første året i normalt arbeid når du har vært på aap, det er jo noe man må opparbeide seg. Ta en telefon til nav og spør eller hør med arbeidsgiver:) Sjekk linken jeg la ut, kanskje det står noe der:)

Jeg har ikke rett til feriepenger på et nytt sted.  Etter hva jeg forstår har jeg rett på feriepenger av de første 48 dagene jeg har hatt aap.  Det blir ikke særlig mye, men mere enn ingenting.  Jeg har avtalt at jeg kan ta velferdspermisjon og avspasering i sommer, men ellers kommer jeg ikke til å ta ferie og skal kun reise til og med familie.  Satser på lang reise rundt nytt år og da skal jeg avspasere og muligens ta feriedager.  Det er dumt å få så lite feriepenger i år, men pytt pytt det viktigste er at jeg er frisk igjen og greide å skaffe meg jobb.

Skrevet

Feriepenger får man ut ifra forrige års inntekt. AAP er ikke en inntekt og man får derfor ikke feriepenger av det. Som en slags kompensasjon får man skattefri stønad i juni. Jobbet du ikke i fjor så får du ikke feriepenger i år. Det trekkes ikke skatt av feriepengeutbetalingen, denne skatten fordeles på de resterende månedene. Du har krav på ferie, men ikke feriepenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...