Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kanonføde
Skrevet
1 minute ago, AspieMonster said:

Har de asperger`? Uten å oppfylle kriteriene? Da er det i såfall blitt gjort en feil, eller du kan ha lurt dem også, men hva som har skjedd vet ikke jeg, det kan jo også hende at du har asperger, uten å føle det selv, at du har dårlig selvinnsikt eller noe og dermed føler du er god til å snakke for deg, selv om du ikke er det :P 

Men det vet du vel best selv, jeg vet ikke noe om hvilken diagnose du har og eller hvilken diagnose de har satt på deg og eller om du har lurt dem på noen måte og eller andre eventualiteter

Nei, hvem vet.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Jeg er også flink til å snakke for meg. Lurt DPS+NAV, eller?

Tror ikke det er så lett å lure de? . Det må jo ha vært en angst eller manglende mestring som har gjordt at du ikke ville / kunne jobbe? . Jeg har en venn som er uvanlig god til å prate for seg. Egentlig en jeg ofte snakker med og har gode samtaler med. ( har asberger). Har mye kunnskap om spesielle tema osv. Etter å ha prøvd mange jobber og mislykkes mange ganger ble han uføretrygdet .... Kunne alltids ha forsatt å prøve...

Min psykiater snakker om at man ved en psykisk lidelse trenger å bruke den energien man har til overs på å leve. Selvfølgelig kan en jobb gi energi , mening og glede. Men hvis den opprettholder de psykiske plagene og stadig fører til nederlag og sykemeldinger er det ikke så godt i lengden. Da tar jobben alt ... 

Anonymkode: 45199...001

Kanonføde
Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror ikke det er så lett å lure de? . Det må jo ha vært en angst eller manglende mestring som har gjordt at du ikke ville / kunne jobbe? . Jeg har en venn som er uvanlig god til å prate for seg. Egentlig en jeg ofte snakker med og har gode samtaler med. ( har asberger). Har mye kunnskap om spesielle tema osv. Etter å ha prøvd mange jobber og mislykkes mange ganger ble han uføretrygdet .... Kunne alltids ha forsatt å prøve...

Min psykiater snakker om at man ved en psykisk lidelse trenger å bruke den energien man har til overs på å leve. Selvfølgelig kan en jobb gi energi , mening og glede. Men hvis den opprettholder de psykiske plagene og stadig fører til nederlag og sykemeldinger er det ikke så godt i lengden. Da tar jobben alt ... 

Vet ikke hvorfor jeg ikke kan/vil jobbe.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Kanonføde skrev:

Nei, hvem vet.

Nei, det er mye rart.

Anonymkode: a12ba...592

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Vet ikke hvorfor jeg ikke kan/vil jobbe.

Ikke jeg heller.... Det viktigste er vel at du er tilfreds med valget.?. Jeg er uføretrygdet og tenker stadig at det ikke skal være for alltid . At jeg kanskje likevel kan finne noe å gjøre som beriker livet mitt... Sammtidig er det veldig trygt  å være der jeg er nå men kanskje noen dager veldig kjedelig og uutholdelig tommt.. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller.... Det viktigste er vel at du er tilfreds med valget.?. Jeg er uføretrygdet og tenker stadig at det ikke skal være for alltid . At jeg kanskje likevel kan finne noe å gjøre som beriker livet mitt... Sammtidig er det veldig trygt  å være der jeg er nå men kanskje noen dager veldig kjedelig og uutholdelig tommt.. 

Den tryggheten har ikke de som jobber. De kan miste jobben i morgen. Mens vi bare har lange late snyltedager på statens regning. Det er jo ikke egentlig rettferdig.

Kanonføde
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ikke tilfreds med valget. Skulle veldig gjerne vært selvstendig økonomisk, på en eller annen måte. Påvirker selvbildet mitt veldig. Hadde jeg forsørget meg selv hadde jeg sikkert vært sosial som de fleste andre, dratt ut og spist / drukket, konserter etc.

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg er også flink til å snakke for meg. Lurt DPS+NAV, eller?

Tviler ikke et sekund.

Anonymkode: 9e175...4f4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den tryggheten har ikke de som jobber. De kan miste jobben i morgen. Mens vi bare har lange late snyltedager på statens regning. Det er jo ikke egentlig rettferdig.

Om noen mister jobben får de vell oppfølging av systemet de også...

Jeg jobbet i nesten 30 år. Samtidig som jeg oppdro fire barn.. 

I alle de årene tenkte jeg aldri at uføretrygdede var snyltere eller at det var urettferdig ... Var opptatt med å leve 

Kanonføde
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Om noen mister jobben får de vell oppfølging av systemet de også...

Jeg jobbet i nesten 30 år. Samtidig som jeg oppdro fire barn.. 

I alle de årene tenkte jeg aldri at uføretrygdede var snyltere eller at det var urettferdig ... Var opptatt med å leve 

Jeg har aldri jobbet.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg er ikke tilfreds med valget. Skulle veldig gjerne vært selvstendig økonomisk, på en eller annen måte. Påvirker selvbildet mitt veldig. Hadde jeg forsørget meg selv hadde jeg sikkert vært sosial som de fleste andre, dratt ut og spist / drukket, konserter etc.

Dette kan jeg forstå. Håper det finnes en løsning for deg selv om jeg mener du med god samvittighet kan være sosial og leve livet . En jobb gjør deg ikke mer verdifull ... Men å gjøre noe du trives med er bra på mange måter.  ... 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hadde du? Det er forskjell på folk.

Kanonføde
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Dette kan jeg forstå. Håper det finnes en løsning for deg selv om jeg mener du med god samvittighet kan være sosial og leve livet . En jobb gjør deg ikke mer verdifull ... Men å gjøre noe du trives med er bra på mange måter.  ... 

Eneste løsningen er å forsørge seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det finnes jo måter å jobbe på i systemet som ikke gir så stort økonomisk utbytte. Der NAV betaler men man har fått gleden ved å gjøre noe for pengene man får. Disse tiltakene er overkommelige for de fleste. Men det krever jo noe å ta et slikt valg hvis man har blitt vant med et liv som ufør... 

Jeg sier ikke at dette er noe du skal gjøre men det finnes muligheter .... 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Kanonføde skrev:

Absolutt ikke. Det går på selvbilde ditt.

Anonymkode: 9e175...4f4

Kanonføde
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det finnes jo måter å jobbe på i systemet som ikke gir så stort økonomisk utbytte. Der NAV betaler men man har fått gleden ved å gjøre noe for pengene man får. Disse tiltakene er overkommelige for de fleste. Men det krever jo noe å ta et slikt valg hvis man har blitt vant med et liv som ufør... 

Jeg sier ikke at dette er noe du skal gjøre men det finnes muligheter .... 

Nei, jeg må være selvstendig. Vernet bedrift, da hadde jeg i alle fall fått dårlig selvbilde. Da er det mye bedre med frivillighetsarbeid, men jeg vil tjene penger på det jeg gjør, jeg klare meg selv og ikke være pensjonist.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kanonføde skrev:

Nei, jeg må være selvstendig. Vernet bedrift, da hadde jeg i alle fall fått dårlig selvbilde. Da er det mye bedre med frivillighetsarbeid, men jeg vil tjene penger på det jeg gjør, jeg klare meg selv og ikke være pensjonist.

ser den .. Har høyskoleutdannelse og var leder . Så ble jeg psyk og tilbudt vernet bedrift. Jaja. Min verdi et den samme men kan likevel forstå deg. Jeg tenker på å prøve frivillighetsarbeid i stedet. Men er litt for psyk enda .... 

Tror det finnes opplegg i NAVsystemet der man får gradvis hjelp til å komme inn i et ordinært arbeid.... 

Håoer du finner en løsning .

God natt 

AnonymBruker
Skrevet

Hitler hadde sevlfølgelig ikke asperger. Du kommer ikke så høyt i ett maktapparat uten sosiale evner langt over det normale.

Dette medl raseteori, var ikke noe bare Hitler var opptatt av. I varierende grad var det noe de fleste var enig i. Altså ikke att de burde drepes, men att de ikke var "like bra som oss". Sånn var det på den tiden. Selv min salige bestefar, som var sosialist hadde mindre pent å si om feks muslimer. Det var en annen tid, og det var ikke særlig omstridt.

Hitler var nok både paranoid og psykopatisk, men ikke nok til att han ikke fikk til en masse faenskap før han ble stoppet.

Jeg leste i en bok engang om Hitlers psyke. Det var der jeg tok det med paranoide og psykopatiske trekk ifra. Sinnets irrganger eller noe tror jeg var boken. Uansett han var nok ett produkt av sin tid. Og en farlig folkeforfører.

Anonymkode: d9833...b48

Kanonføde
Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Hitler hadde sevlfølgelig ikke asperger. Du kommer ikke så høyt i ett maktapparat uten sosiale evner langt over det normale.

Dette medl raseteori, var ikke noe bare Hitler var opptatt av. I varierende grad var det noe de fleste var enig i. Altså ikke att de burde drepes, men att de ikke var "like bra som oss". Sånn var det på den tiden. Selv min salige bestefar, som var sosialist hadde mindre pent å si om feks muslimer. Det var en annen tid, og det var ikke særlig omstridt.

Hitler var nok både paranoid og psykopatisk, men ikke nok til att han ikke fikk til en masse faenskap før han ble stoppet.

Jeg leste i en bok engang om Hitlers psyke. Det var der jeg tok det med paranoide og psykopatiske trekk ifra. Sinnets irrganger eller noe tror jeg var boken. Uansett han var nok ett produkt av sin tid. Og en farlig folkeforfører.

Anonymkode: d9833...b48

Hm. Sikker på det, at Hitler hadde psykopatiske trekk?

Kanonføde
Skrevet
12 minutes ago, AnonymBruker said:

ser den .. Har høyskoleutdannelse og var leder . Så ble jeg psyk og tilbudt vernet bedrift. Jaja. Min verdi et den samme men kan likevel forstå deg. Jeg tenker på å prøve frivillighetsarbeid i stedet. Men er litt for psyk enda .... 

Tror det finnes opplegg i NAVsystemet der man får gradvis hjelp til å komme inn i et ordinært arbeid.... 

Håoer du finner en løsning .

God natt 

Takk. Natta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...