Gå til innhold

Folkeregistrert i annen landsdel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er folkeregistrert i en annen landsdel enn der man holder til og trenger legges inn på psyk, hva skjer da?

Anonymkode: 71857...924

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er folkeregistrert i en annen landsdel enn der man holder til og trenger legges inn på psyk, hva skjer da?

Du får den helsehjelpen du trenger der du bor. Ikke der du er folkeregistrert. Du kan for eksempel ha fastlegen din der du bor og ikke nødvendigvis der du er folkeregistrert. Om du legges inn, får du den hjelpen som om du skulle bodd på folkeregistrert adresse, slik det hadde blitt om du ble somatisk syk og trenger akutt legehjelp.

Anonymkode: fc904...0cb

Skrevet

Jeg fikk ikke hjelp da jeg ikke hadde adr i nærområdet, og ved akuttinnleggelse fløy de meg hjem til bostedet mitt med adr. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette kan bidra noe: man kan ha fastlege i en annen landsdel enn der man bor. 

Anonymkode: ea1c1...ff1

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Cammomille skrev:

Jeg fikk ikke hjelp da jeg ikke hadde adr i nærområdet, og ved akuttinnleggelse fløy de meg hjem til bostedet mitt med adr. 

Ok da gir jeg opp å få hjelp for denne depresjonen

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er snakk om akuttinnleggelse eller poliklinisk behandling, får en det der en bor.

Om det er snakk om langvarig innleggelse, vurderes om det heller bør skje der en er registrert.

Anonymkode: 5e9d0...c16

stjernestøv
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok da gir jeg opp å få hjelp for denne depresjonen

Jeg fikk hjelp av både psykiatri og lege når jeg bodde en plass og var folkeregistrert en annen plass. 

AnonymBruker
Skrevet

Får se til mandag om depresjonen har letnet

vil for all del ikke bli flydd avgårde noe sted

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...