Gå til innhold

å høre snakking/synging i halvdrømme om natta...

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet (endret)

har dere også opplevd det, at noen synger/snakker til deg om ting du har glemt ut, som popsanger du ikke husker teksten på når du er våken men som du hører synges i drømmene? det har jeg. og når jeg våkner ser jeg sorte og eller blåe små lysprikker på veggene.  jeg er i en annen dimensjon som er så vitkelig som virkeligheten når jeg drømmer om natta, og en gang i 2008 hørte jeg tilogmed popsang og sang i våken tilstand, mens osloflyet landet i Haugesund fra mange timers flyturer fra Los Angeles og jeg hadde vært våken i 24 timer pga den lange flyreisa. har dere også sånnne opplevelser i drømme, at sangtekster du ikke husker kommer og blir synget med riktig tekst/melodi i halvdrømme (hypnagogeaktig søvnvåkenhet når man nesten våkner)?

Endret av Blomsterfluen
Skrevet
1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

har dere også opplevd det, at noen synger/snakker til deg om ting du har glemt ut, som popsanger du ikke husker teksten på når du er våken men som du hører synges i drømmene? det har jeg. jeg er i en annen dimensjon som er så vitkelig som virkeligheten når jeg drømmer om natta, og en gang i 2008 hørte jeg tilogmed popsang og sang i våken tilstand, mens osloflyet landet i Haugesund fra mange timers flyturer fra Los Angeles og jeg hadde vært våken i 24 timer pga den lange flyreisa. har dere også sånnne opplevelser i drømme, at sangtekster du ikke husker kommer og blir synget med riktig tekst/melodi i halvdrømme (hypnagogeaktig søvnvåkenhet når man nesten våkner)?

Definitivt, men jeg blir litt gretten over at jeg ikke husker hele teksten når jeg våkner :-)

Blomsterfluen
Skrevet
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Definitivt, men jeg blir litt gretten over at jeg ikke husker hele teksten når jeg våkner :-)

ser du ogs sorte hull forran øynene på veggen og blåe prikker rett etter oppvåkning noen øyenblikk, og kan få svakhet og eller tretthet av disse synene på dagen?

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ser du ogs sorte hull forran øynene på veggen og blåe prikker rett etter oppvåkning noen øyenblikk, og kan få svakhet og eller tretthet av disse synene på dagen?

Tror det er mulig å se alt mulig under oppvåkning. 

Skrevet
7 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ikke normalt sett men noen ganger kan det hende at synet er uklart og at det er både prikker og annet, det er som om øynene ikke har fått stilt seg inn riktig etter en langt tids søvn. Men det plager meg ikke på dagtid, jeg blir ikke trett av dette, det er noe jeg ser på som en helt vanlig oppvåkningsprosess som kan skje i blant (for meg).

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Ikke normalt sett men noen ganger kan det hende at synet er uklart og at det er både prikker og annet, det er som om øynene ikke har fått stilt seg inn riktig etter en langt tids søvn. Men det plager meg ikke på dagtid, jeg blir ikke trett av dette, det er noe jeg ser på som en helt vanlig oppvåkningsprosess som kan skje i blant (for meg).

Er du glad i vinteren? Du har vinterbilde som profilbilde. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Er du glad i vinteren? Du har vinterbilde som profilbilde. 

Litt, alle årstider har noe vakkert ved seg. Men jeg har det mest fordi jeg er glad i svart-hvitt fotografier :-)

Blomsterfluen
Skrevet
8 minutter siden, XbellaX skrev:

ok. treffer du besteforeldre i søvne og krangler/godprater med dem selvom de har vært døde i 15 år (eller andre avdøde)?

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, XbellaX skrev:

Litt, alle årstider har noe vakkert ved seg. Men jeg har det mest fordi jeg er glad i svart-hvitt fotografier :-)

Ja det er sant det. Ja svart hvitt fotografier er vakre :) 

Blomsterfluen
Skrevet (endret)
12 minutter siden, XbellaX skrev:

jeg var hoss øyelege pga disse synene nå i mai, men øynene mine var helt friske, både på syn og helse. han sa det kunne komme fra hjernen, av migrene eller annet nevrologisk. jeg har aldri vondt i hodet, og synene kommer bare når jeg skal sove/våkner opp.

Endret av Blomsterfluen
Skrevet

ok. treffer du besteforeldre i søvne og krangler/godprater med dem selvom de har vært døde i 15 år (eller andre avdøde)?

Mine har vært døde veldig mye lenger enn 15 år men så er jeg også eldre enn deg. Men ja, det er ikke unaturlig å ha samtaler med både døde mennesker og treffe igjen kjæledyr man en gang hadde, i drømme. 

Nicklusheletida
Skrevet
31 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

har dere også opplevd det, at noen synger/snakker til deg om ting du har glemt ut, som popsanger du ikke husker teksten på når du er våken men som du hører synges i drømmene? det har jeg. og når jeg våkner ser jeg sorte og eller blåe små lysprikker på veggene.  jeg er i en annen dimensjon som er så vitkelig som virkeligheten når jeg drømmer om natta, og en gang i 2008 hørte jeg tilogmed popsang og sang i våken tilstand, mens osloflyet landet i Haugesund fra mange timers flyturer fra Los Angeles og jeg hadde vært våken i 24 timer pga den lange flyreisa. har dere også sånnne opplevelser i drømme, at sangtekster du ikke husker kommer og blir synget med riktig tekst/melodi i halvdrømme (hypnagogeaktig søvnvåkenhet når man nesten våkner)?

En lang flytur uten søvn kan vel gjøre litt sprell med hodet.

Jeg opplevde i hvert fall en gang etter lang flytur å høre stemmen til broren min.

Jeg skvatt. Det var så virkelig. Måtte se meg rundt. Han var jo selvfølgelig ikke der. Tror det var hodet mitt som tullet med meg etter lite søvn. Har ikke opplevd det senere.

Hva som skjer i søvne legger jeg liten vekt på.  Når jeg sover, kan det skje mange rare ting :)

stjernestøv
Skrevet
27 minutter siden, XbellaX skrev:

Mine har vært døde veldig mye lenger enn 15 år men så er jeg også eldre enn deg. Men ja, det er ikke unaturlig å ha samtaler med både døde mennesker og treffe igjen kjæledyr man en gang hadde, i drømme. 

Er det ikke fantastisk at vi kan møte dem på denne måten? Jeg drømmer nesten ikke nå, det var bra ifølge psykiateren. Og jeg som vil skrive drømmedagbok. 

Blomsterfluen
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Er det ikke fantastisk at vi kan møte dem på denne måten? Jeg drømmer nesten ikke nå, det var bra ifølge psykiateren. Og jeg som vil skrive drømmedagbok. 

ja det er kjekt å drømme og treffe avdøde og leve i en annen dimensjon (drømmeland). her er en av de livaktige  drømmene jeg hadde denne uka:

vi satt under istak som var dekket over jorda, og ventet på å bli drept av isen når den falt, og vi beskyttet oss under trær som skulle dempe isen og redde oss, mens vi holdt lasersverd over hodet mot isen. isen var hvit. det knirker. så raste isen og vi såg blå himmel som jeg var redd. så ble den skjø. så kom vi tilbake til mammas hus, og vi hadde hatt flere tidsår i våre reiser i andre verdener i himmelen, så da kom skillpaddemannen ut rom skipet sitt gammel og med stokk. han fikk oppleve verdens beste "siste tid igjen på jorda" med vennene sine, som baby og som alt gøy.

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nja, jeg møter dem jo ikke, jeg har ingen opplevelse av at jeg har truffet noen, men det sender meg likevel veldig mange gode minner fra da de levde. 

Blomsterfluen
Skrevet

en drøm fra forrige måned:

julius skulle hoppe salto gjennom ringen i badebassenget der ungene og familer badet. programleder mennene kledd i mikkelrev kostymer, som lot som om de var dumme, holdt dyreparken show, sån ala Marcus og Martinus show aktig. jeg syns det var teit.

stjernestøv
Skrevet

ja det er kjekt å drømme og treffe avdøde og leve i en annen dimensjon (drømmeland). her er en av de livaktige  drømmene jeg hadde denne uka:

vi satt under istak som var dekket over jorda, og ventet på å bli drept av isen når den falt, og vi beskyttet oss under trær som skulle dempe isen og redde oss, mens vi holdt lasersverd over hodet mot isen. isen var hvit. det knirker. så raste isen og vi såg blå himmel som jeg var redd. så ble den skjø. så kom vi tilbake til mammas hus, og vi hadde hatt flere tidsår i våre reiser i andre verdener i himmelen, så da kom skillpaddemannen ut rom skipet sitt gammel og med stokk. han fikk oppleve verdens beste "siste tid igjen på jorda" med vennene sine, som baby og som alt gøy.

Du må begynne å skrive drømmedagbok, det er kjekt og da finner man ut hva det betyr ofte. 

stjernestøv
Skrevet (endret)
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Nja, jeg møter dem jo ikke, jeg har ingen opplevelse av at jeg har truffet noen, men det sender meg likevel veldig mange gode minner fra da de levde. 

Ja det kan gjøre godt bare det :) 

Men jeg tror det er en felles arena for levende å døde jeg da. 

Endret av stjernestøv
Blomsterfluen
Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Du må begynne å skrive drømmedagbok, det er kjekt og da finner man ut hva det betyr ofte. 

jeg skriver drømmene i en drømmedagbok app som heter dreamboard.

her er en drøm jeg hadde under en ettermiddagsblund:

jeg kjøpte eplejus av en tullete kassamann på en ukjent butikk, og jeg dummet meg ufrivillig ut ved å bære juskartongen med beinet og da søltes jus ut. vi var med familien  thundermans (nickelodeon tv serie) på ferie og Hank thunderman sa at nå kommer solskinnet opp, og jeg såg for meg at da ble himmelen rød. jeg fantaserte frem nibiru. så tenkte jeg at jeg kunne få en usb-ut tapp på nesen for å få ekstremt god luktesans (som hundene) og på pannen min og ørene og alle fingertuppene mine, og jeg såg og kjente de tykke sorte ledninger til usbene inni meg, som et eksperiment. (ettermiddagslur-drøm)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...