Gå til innhold

Jeg har ikke råd til å til å være syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sykdommer har endret økonomien drastisk. Prøver å spare inn på alle måter. Fikk tilsendt en resept fra behandler. Det viser seg at jeg må betale over 100 for å få tilsendt resepten. I tillegg må jeg betale medisinen som ikke er på blå resept. Ikke så mye vil enkelte si. Men summen av slike utgifter og utgifter til behandling samtidig som økonomien har gått ned, gjør at jeg vurderer om jeg har nok igjen for behandlingen til å fortsette.

Anonymkode: e13ee...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange har egentlig råd til å være syk? Ganske få! 

Anonymkode: 9a711...80b

stjernestøv
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykdommer har endret økonomien drastisk. Prøver å spare inn på alle måter. Fikk tilsendt en resept fra behandler. Det viser seg at jeg må betale over 100 for å få tilsendt resepten. I tillegg må jeg betale medisinen som ikke er på blå resept. Ikke så mye vil enkelte si. Men summen av slike utgifter og utgifter til behandling samtidig som økonomien har gått ned, gjør at jeg vurderer om jeg har nok igjen for behandlingen til å fortsette.

Når jeg gikk på sosialen som attenåring betalte de medisiner og psykologtimer, er sikker på at nav kan gjøre det for deg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det viser seg at jeg må betale over 100 for å få tilsendt resepten.

Er ikke e-resept det normale i våre dager - dette må være noe helt spesielt?     

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, laban skrev:

Er ikke e-resept det normale i våre dager - dette må være noe helt spesielt?     

Det er nok ikke alle som har begynt med e-resept. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du får frikort slipper du å betale slike gebyr. Mager trøst mens det står på da.

Anonymkode: 426ea...311

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke alle som har begynt med e-resept. 

I så fall burde det ikke koste over 100 kr å få den på annen måte?! E-resept er vel standard for norske leger nå?

Endret av laban
Skrevet
43 minutter siden, laban skrev:

I så fall burde det ikke koste over 100 kr å få den på annen måte?! E-resept er vel standard for norske leger nå?

Det er faktisk ikke alle sykehus (eller avdelinger på sykehus?) som har begynt med e-resept...

Skrevet
27 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er faktisk ikke alle sykehus (eller avdelinger på sykehus?) som har begynt med e-resept...

Nei, det kan vel hende. Syntes bare det var mystisk at det kan koste over 100 kr. Jeg mistror ingen, synes bare det er rart at pasienten må betale så mye for noe som egentlig kan gjøres elektronisk.

Andreaswell
Skrevet (endret)
1 time siden, laban skrev:

Private psykiatere og andre får e-resept ila 2017. Flere offentlige sykehus opererer fortsatt med papirresepter, merkelig nok. Jeg har kun betalt for papirresept fra private, aldri fra offentlige. Kostnaden er satt til 10 min + porto.

Endret av Andreaswell
Skrevet
13 minutter siden, Andreaswell skrev:

Kostnaden er satt til 10 min + porto.

Åja, det forklarer saken. Jeg vet veldig lite om privat helsevesen. Takk for oppklaringen!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har noen virkning av behandlingen, er det ikke verdt å bruke penger på det. 

Anonymkode: 225ff...eaf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...