Gå til innhold

Hvordan takle depresjon etter mani? :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har vært hypoman/manisk i ca. to måneder. Har blitt medisinert med Zyprexa og Sobril i to uker. Begynte å hjelpe etter en uke. Sover bra nå. De siste få dagene har jeg gått fra å være "high as a kite", til å ville dø. Deler av dagene har jeg følt meg ekstremt lykkelig, vært effektiv, hatt mange ideer, vært på farta hele tiden, hatt masse sex, etc. Så skifter det helt. Som å bli slått med fluesmekker. Ikke sliten eller trøtt, men alt blir grått. Sånn er det i kveld. Plutselig ble jeg fryktelig trist. Ikke skjedd noe spesielt. Tankene ble negative og pessimistiske. Smerten er så stor. Jeg føler meg helt jævlig dum når jeg tenker på hvordan jeg har oppført meg i det siste. Jeg vil dø. Tenker å enten ta alle pillene jeg har. Eller stappe i meg sjokolade, og hoppe med fra et berg. Eller prøve å ta meg "the fuck sammen". Men jeg vet ikke hvordan. Jeg kan ikke kontakte legevakt/lege/dps. Vil ikke virke needy, desperat, oppmerksomhetssyk, svak, sær, eller hva ellers de kanskje vil synes som meg. Hvordan takler dere andre livet når kontrastene blir så store på kort tid? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal takle dette.

Anonymkode: e3d79...def

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker litium så får ikke depresjon etter mani i særlig grad

Anonymkode: f9800...03c

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker litium så får ikke depresjon etter mani i særlig grad

Anonymkode: f9800...03c

Takk for svar. Jeg bruker allerede litium. 83 mg x 2 pr. dag.

Anonymkode: e3d79...def

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...