Gå til innhold

Tvangsmedisinering barn\ungdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er en ungdom på 15 år. Tok 20 g paracet på onsdag i suicidal hensikt, men det ble oppdaget. Kom på akuttmottaket og ville ikke ha behandling. Ble holdt fast av politi og sykepleiere og fikk intravenøs mot min vilje. Ble tvangsmedisinert med stesolid. Var veldig urolig og opprørt og ville rømme. Kom på barneposten etter det. Ble igjen tvangsmedisinert med stesolid og legene var fortvilet for at jeg ikke sovnet. Kom kort tid etter på intensiven og var like urolig. Det siste jeg husker var at jeg ble tvangsmedisinert igjen og ble vekt 20 t senere etter at behandlinga var ferdig. Ble dopa ned og skjønte ingenting da jeg våknet opp. Husker nesten ingenting fra hendelsen. Dagen derpå var jeg redd, sløv, svimmel, sliten og hørte stemmer. Begynner å avta nå. Er dette lov? Trodde ikke tvangsmedisinering var lov på barn under 16 år med mindre man er psykotisk. Er kun klinisk deprimert. Er ikke psykotisk og har aldri hatt psykotiske symptomer.

Anonymkode: 12af3...814

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er en ungdom på 15 år. Tok 20 g paracet på onsdag i suicidal hensikt, men det ble oppdaget. Kom på akuttmottaket og ville ikke ha behandling. Ble holdt fast av politi og sykepleiere og fikk intravenøs mot min vilje. Ble tvangsmedisinert med stesolid. Var veldig urolig og opprørt og ville rømme. Kom på barneposten etter det. Ble igjen tvangsmedisinert med stesolid og legene var fortvilet for at jeg ikke sovnet. Kom kort tid etter på intensiven og var like urolig. Det siste jeg husker var at jeg ble tvangsmedisinert igjen og ble vekt 20 t senere etter at behandlinga var ferdig. Ble dopa ned og skjønte ingenting da jeg våknet opp. Husker nesten ingenting fra hendelsen. Dagen derpå var jeg redd, sløv, svimmel, sliten og hørte stemmer. Begynner å avta nå. Er dette lov? Trodde ikke tvangsmedisinering var lov på barn under 16 år med mindre man er psykotisk. Er kun klinisk deprimert. Er ikke psykotisk og har aldri hatt psykotiske symptomer.

Heldigvis og takk og lov for at de tvangsmedisinerte deg. Du er jo ikke myndig en gang! Klart de måtte redde deg. Ingen tillater at en 16-åring tar livet sitt. Du er så ung, og selv om livet er vanskelig nå, så blir det helt sikkert bedre etterhvert. Du er bare i starten av livet ditt. 

Anonymkode: 98374...2b2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bør vel heller konsentrere deg om å få hjelp enn å henge deg opp i om de hadde lov til å redde livet ditt?

motorPrøysen
Skrevet

Her ble vel stesolid i stor grad gitt for å lette den medisinske akuttbehandlingen. Ja, det er lov og det samme kunne skjedd med en voksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...