Gå til innhold

Egg spising....


mrxx21

Anbefalte innlegg

Hvor farlig er det å spise mange egg om uka. Jeg spiser ca. 14 egg i uka fordi jeg følger et treningsprogram fra USA, og trener da 3-4 ganger i uka. Det er mange delte meninger om dette emne, så tips meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det er mye kolesterol i egg, så 14 egg i uka er ikke helt sunt for kroppen. Jeg vil anbefalle deg og kutte ned til max 7 egg i uka, kanskje enda litt mindre, fordi det er egg i en del annen mat man spiser!

jUiZe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er mye kolesterol i egg, så 14 egg i uka er ikke helt sunt for kroppen. Jeg vil anbefalle deg og kutte ned til max 7 egg i uka, kanskje enda litt mindre, fordi det er egg i en del annen mat man spiser!

jUiZe

egg er overhodet ikke sunt eller ba for noen å spise...tenk om vi kvinner skulle spist våre egg...egg er en unaturlig ting å spise, fatter ikke at noen noen gang begynte med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egg er overhodet ikke sunt eller ba for noen å spise...tenk om vi kvinner skulle spist våre egg...egg er en unaturlig ting å spise, fatter ikke at noen noen gang begynte med det...

Egg unaturlig å spise??? Hva mener du er naturlig å spise, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena Tonstad, Spesialist i indremedisi

Det er rapportert om en 85 år gammel man som spiste 24 egg daglig men hadde et helt normalt kolesterolnivå. Effekten av eggspising varierer mye fra person til person. Generelt sett når det gjelder kolesterolverdier er det viktigere å begrense animalsk fett enn det er å begrense egg. Egg er en god kilde for mange næringsstoffer men 14 i uken er litt mye, kanskje reduseere til 7/uke?

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at det er eggeplommer man ikke skal spise for mye av, det er der kolesterol og kalorier ligger. Eggehviter, proteinet, er sikkert OK.

Det er sant, hele fett og kalorier er i egg er i eggplomen!!!

Hele egg, 147 kcal og 10,1% fett

Eggeplomme, 341 kcal og 30,5% fett

Eggehvite 45 kcal og ikke noe fett (10,1% protein)

Egghvite omelet er godt og sunnere ;)

hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er eggeplommer man ikke skal spise for mye av, det er der kolesterol og kalorier ligger. Eggehviter, proteinet, er sikkert OK.

nei det er ikke det, for animalsk protein er ikke bra...det kan føre til beinskjørhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt fra planteriket, ikke noe fra dyreriket

Men det er ikke UNATURLIG å spise egg eller andre animalske næringskilder - det innrømmer jo også kilden din på Yogasenterets hjemmeside. At han foretrekker vegetardiett begrunner han jo med moralske verdier heller enn hva vi er SKAPT for..

Enig? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke UNATURLIG å spise egg eller andre animalske næringskilder - det innrømmer jo også kilden din på Yogasenterets hjemmeside. At han foretrekker vegetardiett begrunner han jo med moralske verdier heller enn hva vi er SKAPT for..

Enig? ;-)

jeg mener det er unaturlig selv om ikke han gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...