Gjest Adelin Skrevet 13. september 2000 Del Skrevet 13. september 2000 Har vært litt fortvilet i det siste fordi det har virket som om jeg ikke har hatt nok melk om kvelden, har lurt på å begynne med litt grøt, men har utsatt det foreløpig. Gutten min har kavet sånn når han drikker siste måltidet om kvelden, han blir irritert og slipper puppen ofte. I går ammet jeg først, så fikk han en flaske som jeg hadde pumpet, men den ville han ikke ha, han virket mett, men var fremdeles irritert, han ville bite på smokken, men drakk ikke. Jeg lurer på om det kan være tennene som plager ham i stedet for at han er sulten, jeg prøvde å smøre på litt Dentinox i går og da roet han seg med en gang og sovnet, og sov i 11 timer. Kan det være så enkelt som at det er gummene som klør? Jeg har jo stresset livet av meg fordi jeg ikke trodde han fikk nok melk, men han legger jo fint på seg og sover 10-12 timer hver natt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4225-f%C3%A5r-han-nok/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Nylander, overlege Skrevet 13. september 2000 Del Skrevet 13. september 2000 Kjære Adelin, Ja, han får nok! Det at barnet legger på seg normalt er det eneste nødvendige beviset på det. Veldig mange barn har sin uroligste periode om kvelden enten de får mye eller lite mat, bryst eller flaske. Ikke la noen forlede deg til å starte med grøt før tidligst ved 4 måneder, helst ikke før ved 6 måneder dersom vektøkningen fortsetter like bra. Ofte er det enkleste å innstille seg på at barnet er urolig, vil suge mye, ha mye kontakt og bæring på kvelden. Selv om du da kan oppleve at barnet suger på slunkne bryster skal du vite at nettopp da produseres det ekstra fet melk som gjør godt og virker beroligende på mange barn. Enklere å ta TV-kvelden med barnet ved brystet så lenge det hjelper, enn å finne på alt mulig annet for å berolige. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4225-f%C3%A5r-han-nok/#findComment-25007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.