Gå til innhold

Psykose og selvmordsforsøk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hen har tidligere hatt stemmer. Var også nylig innlagt. Flere overdoser. Sliter psykisk. 

Hvilke opplysninger trenger du? 

Anonymkode: 57a95...dff

Slik jeg forstår deg, så er dette snakk om en svært ung person. I så fall tenker jeg at det ikke er gitt at vedkommende foreløpig har noen innsikt i hvordan de selvdestruktive handlingene påvirker flere enn henne/ham selv. Siden det har vært flere overdoser og nylig innleggelse, så vil jeg anta at det er foretatt både en diagnostisk vurdering og planlagt videre behandling. Dersom vedkommende fortsatt er hjemmeboende, så synes jeg dere skal be om felles samtale med behandler slik at det kan avtales hvordan dere skal forholde dere i vanskelige situasjoner.

Dessverre er det også slik at dette med å ta overdoser kan være vanedannende. Det er derfor viktig å forsøke å snakke om det som skjer på et tidspunkt hvor vedkommende er i balanse. Viktig å finne ut om vedkommende selv ønsker å unngå overdosene eller ikke, hvordan man skal forholde seg til de ulike situasjonene avhenger litt av det.

2 timer siden, frosken skrev:

Slik jeg forstår deg, så er dette snakk om en svært ung person. I så fall tenker jeg at det ikke er gitt at vedkommende foreløpig har noen innsikt i hvordan de selvdestruktive handlingene påvirker flere enn henne/ham selv. Siden det har vært flere overdoser og nylig innleggelse, så vil jeg anta at det er foretatt både en diagnostisk vurdering og planlagt videre behandling. Dersom vedkommende fortsatt er hjemmeboende, så synes jeg dere skal be om felles samtale med behandler slik at det kan avtales hvordan dere skal forholde dere i vanskelige situasjoner.

Dessverre er det også slik at dette med å ta overdoser kan være vanedannende. Det er derfor viktig å forsøke å snakke om det som skjer på et tidspunkt hvor vedkommende er i balanse. Viktig å finne ut om vedkommende selv ønsker å unngå overdosene eller ikke, hvordan man skal forholde seg til de ulike situasjonene avhenger litt av det.

Vedkommede bor alene. Det er vår ungdom som har reddet livet til vedkommede noen ganger, og det er en stor belastning for en ung person å ha dette ansvaret bærende på sine skuldre. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vedkommede bor alene. Det er vår ungdom som har reddet livet til vedkommede noen ganger, og det er en stor belastning for en ung person å ha dette ansvaret bærende på sine skuldre. 

Ja, det er ikke riktig at din ungdom skal ha et slik ansvar. Jeg tror jeg hadde forsøkt å få henne til å finne et annet sted å bo.

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De bor ikke sammen..

Da hadde jeg forsøkt å få henne til å si fra at hun i fremtiden ikke vil forholde seg til dette. Venninnen bør forholde seg til hjelpeapparatet og ikke bruke venner.

1 time siden, stjernestøv skrev:

Å så de er noe midt i mellom mann og kvinne opplysende. Takk. 

"Hen" er kjønnsnøytralt og kan brukes i stedet for "han / hun". 

Det kan også brukes om personer som ikke vil definere seg som det ene eller det andre.

Nå synes jeg ikke vi skal diskutere dette mer i akkurat denne tråden. 

1 time siden, frosken skrev:

Da hadde jeg forsøkt å få henne til å si fra at hun i fremtiden ikke vil forholde seg til dette. Venninnen bør forholde seg til hjelpeapparatet og ikke bruke venner.

Jeg sender deg en mail om saken når jeg får ork til det. Takk for svarene dine. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...