Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. februar 2002 Skrevet 1. februar 2002 Nei, det er kanskje i størrelsesorden 5% som legger på seg av SSRI. 0 Siter
lof Skrevet 1. februar 2002 Skrevet 1. februar 2002 Nei, det er kanskje i størrelsesorden 5% som legger på seg av SSRI. Jeg vet av erfaring at er man deprimert orker man ofte ikke spise skikkelig, og man går ned i vekt. Med SSRI får man mer overskudd både til å spise og til å trene, det er nok helst forholdet mellom spising og trenging som har innvirkning på vekten. Jeg tok med glede imot noen ekstra kilo i bytte mot livsglede. 0 Siter
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 1. februar 2002 Skrevet 1. februar 2002 Jeg vet av erfaring at er man deprimert orker man ofte ikke spise skikkelig, og man går ned i vekt. Med SSRI får man mer overskudd både til å spise og til å trene, det er nok helst forholdet mellom spising og trenging som har innvirkning på vekten. Jeg tok med glede imot noen ekstra kilo i bytte mot livsglede. jeg gikk OPP i vekt av remeron, men NED i vekt av Zoloft... Tror dette varierer veldig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.