Gå til innhold

Hundeangst

Anbefalte innlegg

Har vært ute på tur med barn, hund og mor. Hunden ble holdt i forsvarlig bånd hele tiden, mens jeg og moren min byttet på å leke med barnet i sneen.

Men etter den tragiske draps"ulykken" på Dokka er det visst legitimt å gi mer uttrykk for sin hundeangst - for nå fikk vi tilsnakk tilogmed av folk som gikk forbi oss!

Jo - jeg forstår at folk er redde og at angst er irrasjonell, men det må ikke være slik at vi kun kan gå på tur med hund på folketomme plasser, tilogmed når vi overholder båndtvangen. Vi hundeeiere har også lov å nyte en søndagstur og jeg tror ikke det vil hjelpe på barnas forhold til dyr når voksne ikke styrer sin utrygghet mer.

Jeg tror også at både hundeeiere og voksne som er redd for hunder har et ansvar for å vise barn at hunder i utgangspunktet er trygge dyr - det er tross alt noe som er tilstede i hverdagen vår. De fleste hunder er snille og det er hundeeiers ansvar å passe på at hundene ikke flyr løse eller hopper opp på folk.

Jeg ønsker meg iallefall ikke et delt samfunn for og mot "rovdyret" hund!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42403-hundeangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Og hva mente du med det?

Jeg lurer også veldig på hva NHD mener med dette svaret, jeg har også hund og synes det som er skjedd er helt forferdelig. Men det vil jo ta helt av viss alle hunder plutselig skal bli karakterisert som livsfarlige. Situasjonen på Dokka er jo helt ekstrem. For meg har det å ha hund gitt meg enorm livskvalitet, men jeg forholder meg selvsagt til lover og regler som båndtvang o.s.v

Får håpe NHD kan presisere sitt svar noe mere enn hva han har gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42403-hundeangst/#findComment-159146
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg lurer også veldig på hva NHD mener med dette svaret, jeg har også hund og synes det som er skjedd er helt forferdelig. Men det vil jo ta helt av viss alle hunder plutselig skal bli karakterisert som livsfarlige. Situasjonen på Dokka er jo helt ekstrem. For meg har det å ha hund gitt meg enorm livskvalitet, men jeg forholder meg selvsagt til lover og regler som båndtvang o.s.v

Får håpe NHD kan presisere sitt svar noe mere enn hva han har gjort.

Jeg er blant de som har hundeskrekk, men jeg er allikevel helt enig med deg, oppned!

Møter jeg noen som ikke respekterer båndtvang, eller tydelig ikke har kustus på hunden blir jeg selvsagt vettskremt. Samtidig blir jeg sint fordi jeg synes det vitner om så total mangel på hensyn over for andre!

Men folk har selvsagt rett til å ha kjæledyr, og til å ta dem med på tur. All ros til de som holder hunden i bånd, og behandler den riktig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42403-hundeangst/#findComment-159153
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest (ikke undertegnet)

For en person med angst for hunder, så vil selv en liten hund virke truende om den kommer mot vedkommene selv om den logrer! Det er desverre MEGET få hunde eiere i dag som har kustus på hundene sine, de fleste burde ikke ha hund i det hele tatt. All honør og høye hurra rop til de få som har det!! En hund uten "oppdragelse" kan fort bli en livsfarlig hund! Det som er viktig å få med seg i den artikkelen som nhd har vist til er at det finnes alt for få restreksjoner for hunde hold (eller dyrehold gennerelt). Man behøver ingen som helst kunnskaper for å kjøpe seg hund. Det er også umulig for vanlige folk og beskytte seg mot de hunde eierne som bare slipper hunden sin løs og lar den ferdes fritt på offentlige plasser. Dette burde man kunne annmelde og vedkommene burde bli bøtelagt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42403-hundeangst/#findComment-162129
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...