Gå til innhold

Folk som snakker ned om innvandrere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Mina1 skrev:

Helt enig. Det er de. Folk som skal slenge drit til andre om at de er onde osv... de får virkelig se seg selv også. Enig med deg. Er alltid noen ... spesiellt på kvinneguiden som elsker å dramatisere andre. 

Nettopp. Finnes ok folk der inne, òg, men mye av det er preget av det samme om hverandre, stort sett. For mange som har for lite å prate om, tror jeg. 

 

Diskusjon.no har jeg aldri deltatt i selv, men det slår meg som litt mer profilert. Ensomhetsgruppene tror jeg trekker til seg alt slags mennesker som søker fellesskap. Ikke stedet å prate politikk på. Men det er lett å bli oppgitt over tanketomheten og ordbruken fra spesielt enkelte. Sistnevnte er nok en spesielt god grunn til at de ender opp ensomme. Klager man for mye kan man i hvert fall risikere at folk går lei. Må likevel understreke at det er et mindretall som lett roper høyt(og de er ikke alltid så OK overfor med- brukere. Kansje i større grad enn hvordan de omtaler innvandrere. Og, nei, det er ikke smart), og at flertallet der er helt Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mari Y skrev:

Det blir selvfølgelig for dumt å sitte å telle antall brukere på et forum. Det er nok å ha vært der inne lenge nok. 

Det er også nok å studere diverse kriminalstatistikker.

 

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også nok å studere diverse kriminalstatistikker.

 

Anonymkode: c3ee0...071

Men det har ikke noe med Kvinneguiden å gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari Y skrev:

Nettopp. Finnes ok folk der inne, òg, men mye av det er preget av det samme om hverandre, stort sett. For mange som har for lite å prate om, tror jeg. 

 

Diskusjon.no har jeg aldri deltatt i selv, men det slår meg som litt mer profilert. Ensomhetsgruppene tror jeg trekker til seg alt slags mennesker som søker fellesskap. Ikke stedet å prate politikk på. Men det er lett å bli oppgitt over tanketomheten og ordbruken fra spesielt enkelte. Sistnevnte er nok en spesielt god grunn til at de ender opp ensomme. Klager man for mye kan man i hvert fall risikere at folk går lei. Må likevel understreke at det er et mindretall som lett roper høyt(og de er ikke alltid så OK overfor med- brukere. Kansje i større grad enn hvordan de omtaler innvandrere. Og, nei, det er ikke smart), og at flertallet der er helt Ok. 

Jeg klarte iallefall ikke å tilpasse meg kvinneguiden og diskusjon. Men jeg vet hvorfor: Jeg var der inne mitt i noen livskriser der jeg nettopp hadde gjennomgått et brudd. Altså med en gang det oppsto... Jeg taklet det ganske dårlig generellt... Og det har tatt lang prosess å komme over det. Her inne har folk vist mer forståelse for at jeg slet med det, og fått mye nyttige råd, som gjør at jeg nå er kommet over bruddet og måten det skjedde på etter nesten hele 2 år. Så en enkel bruker var jeg nok ikke... 

Jeg synes også at det var en del frekke brukere på de andre forumene. Men mulig at de hadde problemer og kunne bli ufine av den årsak. Tror det er en rekke ensomme folk på de forumene som er der for å være sosiale. Her inne er det ganske greit for man kan prate om det meste uten å bli frosset ut. Jeg synes det er trivelige brukere her inne. De har tross alt forstått og håndtert meg veldig bra, samt gitt meg kjempegode råd. Hver gang jeg ramler litt tilbake i tankene så tenker jeg på tipsene brukere på dette forumet har gitt meg. Det hjelper :) . Jeg føler at jeg har fått bedre tankesett pga dem. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mari Y skrev:

Men det har ikke noe med Kvinneguiden å gjøre 

Det er like mye generalisering i begge tilfeller.

Og det er vel en grunn til at du fikk karantene i 30 dager. Men det vet du vel best selv.

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg klarte iallefall ikke å tilpasse meg kvinneguiden og diskusjon. Men jeg vet hvorfor: Jeg var der inne mitt i noen livskriser der jeg nettopp hadde gjennomgått et brudd. Altså med en gang det oppsto... Jeg taklet det ganske dårlig generellt... Og det har tatt lang prosess å komme over det. Her inne har folk vist mer forståelse for at jeg slet med det, og fått mye nyttige råd, som gjør at jeg nå er kommet over bruddet og måten det skjedde på etter nesten hele 2 år. Så en enkel bruker var jeg nok ikke... 

Jeg synes også at det var en del frekke brukere på de andre forumene. Men mulig at de hadde problemer og kunne bli ufine av den årsak. Tror det er en rekke ensomme folk på de forumene som er der for å være sosiale. Her inne er det ganske greit for man kan prate om det meste uten å bli frosset ut. Jeg synes det er trivelige brukere her inne. De har tross alt forstått og håndtert meg veldig bra, samt gitt meg kjempegode råd. Hver gang jeg ramler litt tilbake i tankene så tenker jeg på tipsene brukere på dette forumet har gitt meg. Det hjelper :) . Jeg føler at jeg har fått bedre tankesett pga dem. 

Et diskusjonsforum er ingen hyggeklubb. Det skal diskuteres, og da må man regne med tøffe tak. 

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et diskusjonsforum er ingen hyggeklubb. Det skal diskuteres, og da må man regne med tøffe tak. 

Anonymkode: c3ee0...071

Det er tydeligvis det. Men noen ganger er det litt vel drøye hatske dømmende ting som skrives. Folk har lett for å prate forbi hveandre, misforstå hveandre eller dømme hveandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg kan egentlig ikke se noen gode argumenter mot dette, og tror de som har behov for å vise manglende respekt for andre mennesker har gått glipp av noe vesentlig. I alle fall enten når det gjelder oppdragelse eller holdninger man har fått med hjemmefra. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Det er helt utrolig. Her sitter du altså og kritiserer folk i det ene innlegget etter det andre. Du kaller folk med andre meninger enn deg, for uintelligente og dumme. Du kaller også folk her inne for uintelligente og dumme fordi du ikke klarer svare for deg på innleggene som kommer. Også klarer du å skrive noe sånt som dette! Selvinnsikt er nok noe du burde skaffe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er like mye generalisering i begge tilfeller.

Og det er vel en grunn til at du fikk karantene i 30 dager. Men det vet du vel best selv.

Anonymkode: c3ee0...071

Nei. Står det skrevet mye tull der, så gjør det det. Er innvandrere overrepresentert på kriminalstatistikken, så er det slik, uten at man trenger å skjære alle innvandrere under én kam. Det finnes smarte folk der inne, men de har faktisk noe vesentlig å komme med i motsetning til de mange som ikke har det. 

Jo, delvis, men det betyr ikke at det har noe med mangel på respekt å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Det er helt utrolig. Her sitter du altså og kritiserer folk i det ene innlegget etter det andre. Du kaller folk med andre meninger enn deg, for uintelligente og dumme. Du kaller også folk her inne for uintelligente og dumme fordi du ikke klarer svare for deg på innleggene som kommer. Også klarer du å skrive noe sånt som dette! Selvinnsikt er nok noe du burde skaffe deg.

Tror ikke det var jeg som skrev dette, og tror du må begynne å følge litt mer med på hva folk egentlig skriver. Du vet, ta det inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et diskusjonsforum er ingen hyggeklubb. Det skal diskuteres, og da må man regne med tøffe tak. 

Anonymkode: c3ee0...071

Må man det? Jeg har da opplevd at man kan ha konstruktive diskusjoner, òg, selv uten å være enig. Tror det er hva du legger opp til, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Det er helt utrolig. Her sitter du altså og kritiserer folk i det ene innlegget etter det andre. Du kaller folk med andre meninger enn deg, for uintelligente og dumme. Du kaller også folk her inne for uintelligente og dumme fordi du ikke klarer svare for deg på innleggene som kommer. Også klarer du å skrive noe sånt som dette! Selvinnsikt er nok noe du burde skaffe deg.

La meg gjøre det enkelt(så du faktisk leser det jeg skriver): Synes du er smart å tro på at jødene styrer verden eller at jorda er flat? Jeg går ut ifra at mest sannsynlig gjør heller heller ikke du det. Jeg tror mange smarte mennesker kan tro på slikt, men det gjør ikke synspunktet noe mere klokt eller realistisk for den del. Hvis du klager på at jeg fremstiller meningsmotstandere som dumme i øst og vest(noe jeg heller ikke gjør, selv du hevder det), så synes jeg heller du kan klage på de som kommer med slike uttalelser, fordi de gjør det jo fint selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mari Y skrev:

Tror ikke det var jeg som skrev dette, og tror du må begynne å følge litt mer med på hva folk egentlig skriver. Du vet, ta det inn. 

Så det var ikke du som startet denne tråden? Du skriver ihvertfall som om det var du som startet den. Og om det ikke var det, bør du kanskje slutte å uttale deg om hva du mente med hovedinnlegget. Du bør kanskje begynne å følge med på hva du selv skriver? Ihverftall før du beskylder andre for å ikke følge med på hva folk skriver! Men det er vel mye lettere for deg å fortsette den nedlatende tonen du har hatt gjennom hele tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Mari Y skrev:

La meg gjøre det enkelt(så du faktisk leser det jeg skriver): Synes du er smart å tro på at jødene styrer verden eller at jorda er flat? Jeg går ut ifra at mest sannsynlig gjør heller heller ikke du det. Jeg tror mange smarte mennesker kan tro på slikt, men det gjør ikke synspunktet noe mere klokt eller realistisk for den del. Hvis du klager på at jeg fremstiller meningsmotstandere som dumme i øst og vest(noe jeg heller ikke gjør, selv du hevder det), så synes jeg heller du kan klage på de som kommer med slike uttalelser, fordi de gjør det jo fint selv. 

Nå syns jeg faktisk du skal slutte å beskylde meg for å ikke lese hva du skriver, det er jo tross alt du som ikke leser hva du skriver.

Er det noe som tyder på at jødene styrer verden eller at jorda er flat? Og igjen, les hva du skriver! Du klager jo værre enn noen andre. Hvorfor skal jeg klage på de som kommer med sånne uttalelser? Og hva er det de gjør fint selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trine skrev:

Så det var ikke du som startet denne tråden? Du skriver ihvertfall som om det var du som startet den. Og om det ikke var det, bør du kanskje slutte å uttale deg om hva du mente med hovedinnlegget. Du bør kanskje begynne å følge med på hva du selv skriver? Ihverftall før du beskylder andre for å ikke følge med på hva folk skriver! Men det er vel mye lettere for deg å fortsette den nedlatende tonen du har hatt gjennom hele tråden.

Jo, det var det. Men ikke alle AB- ere som skriver her trenger å være meg. Du vet vel det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Jo, det var det. Men ikke alle AB- ere som skriver her trenger å være meg. Du vet vel det? 

Ja, det vet jeg, men alle AB-ere har hver sin kode slik at man ser hvem AB som har skrevet innlegget. Du visste vel det? Eller, nå vet du det ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Nå syns jeg faktisk du skal slutte å beskylde meg for å ikke lese hva du skriver, det er jo tross alt du som ikke leser hva du skriver.

Er det noe som tyder på at jødene styrer verden eller at jorda er flat? Og igjen, les hva du skriver! Du klager jo værre enn noen andre. Hvorfor skal jeg klage på de som kommer med sånne uttalelser? Og hva er det de gjør fint selv?

Så gjør det. Verre er det ikke. Og sørg for at du gjør det riktig, så jeg ikke må gjenta det jeg sier 100 ganger. 

Igjen, poenget(og ja, de finnes): Kun fordi at noe er et synspunkt, så betyr ikke det at det er et smart ståsted. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Ja, det vet jeg, men alle AB-ere har hver sin kode slik at man ser hvem AB som har skrevet innlegget. Du visste vel det? Eller, nå vet du det ihvertfall!

Den kan man bare slå på. 'Skriv som anonym' står det under kommentarfeltet.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Så gjør det. Verre er det ikke. Og sørg for at du gjør det riktig, så jeg ikke må gjenta det jeg sier 100 ganger. 

Igjen, poenget(og ja, de finnes): Kun fordi at noe er et synspunkt, så betyr ikke det at det er et smart ståsted. 

 

Gjør hva da? Mener du lese? Det er det jo faktisk du som må begynne med, ikke jeg. Så hjelper det jo om du faktisk svarer på spørsmålene og ikke skriver som om du var full, eller så satt ut at du ikke klarer svare fornuftig. Du har jo faktisk ikke klart å svare for noe av det du kommer med. Blir veldig vanskelig å ta deg seriøst da. Spesielt når du ikke engang vet hva du selv skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mari Y skrev:

Den kan man bare slå på. 'Skriv som anonym' står det under kommentarfeltet.,

Ok, så du har ikke skjønt det, og tydeligvis vil du ikke skjønne det. Når du skriver som anonym kommer anonymkode 3828f...c6a opp under innleggene dine. Den kan du ikke fjerne. Så dermed vet alle at anonyme innlegg med denne koden, i denne tråden, er dine innlegg. Den der kan du faktisk ikke krangle deg ut av.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...