Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før abilify er helt ute av kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt å få injeksjon med 400mg abilify maintena hver 3. uke. 

Jeg fant dette på felleskatlogen:
"Halveringstid: Etter administrering av flere doser på 400 mg eller 300 mg er gjennomsnittlig t1/2 for eliminasjon hhv. 46,5 og 29,9 dager, sannsynligvis pga. absorpsjonsgradsbegrenset kinetikk"

Vil det si at medisinen er helt ute av kroppen min 46 dager etter siste injeksjon? Eller vil det kanskje ta lenger tid for meg siden jeg tar de hver 3. uke i stedet for hver 4. uke?

Anonymkode: 1fce0...499

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis det er tabletter,  så er halveringstiden 75 timer. Det er helt ute etter fem ggr halveringstiden dvs 375 timer som er ca 16 døgn. 

Anonymkode: 7aaee...116

Skrevet
På 23.12.2017 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Hvis det er tabletter,  så er halveringstiden 75 timer. Det er helt ute etter fem ggr halveringstiden dvs 375 timer som er ca 16 døgn. 

Det er sprøyte jeg har fått.

Skrevet

For sprøyter på 400 mg er halveringstiden ca 46 dager. 5 x 46 = 230 dager eller litt over 7 mnd.

Med "helt ute av kroppen" har jeg da svart på nettopp det. "Helt uten virkning og bivirkninger" kan være noe annet.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For sprøyter på 400 mg er halveringstiden ca 46 dager. 5 x 46 = 230 dager eller litt over 7 mnd.

Med "helt ute av kroppen" har jeg da svart på nettopp det. "Helt uten virkning og bivirkninger" kan være noe annet.

Takk for svar. Kan jeg spørre når virkningen er helt ute? Har tenkt at virkningen er helt ute når medisinen er helt ute av kroppen.

Skrevet

Dette er et svært vanskelig spørsmål. Ulike virkninger forsvinner til ulike tidspunkt. Typisk er det at bivirkningene forsvinner først. Da føler personen seg langt bedre og tolker dessverre det som et bevis på at en har det bedre uten antipsykotika.

For personer med psykoselidelser som har vært på behandling med depot og som så slutter, er det ganske typisk at tilbakefallet av psykose kommer etter 9-12 måneder. Noen ganger 2-3 mnd lenger.

noen hjelper deg

Annonse

Skrevet
På 25.12.2017 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Dette er et svært vanskelig spørsmål. Ulike virkninger forsvinner til ulike tidspunkt. Typisk er det at bivirkningene forsvinner først. Da føler personen seg langt bedre og tolker dessverre det som et bevis på at en har det bedre uten antipsykotika.

For personer med psykoselidelser som har vært på behandling med depot og som så slutter, er det ganske typisk at tilbakefallet av psykose kommer etter 9-12 måneder. Noen ganger 2-3 mnd lenger.

noen hjelper deg

Ok, jeg skjønner. Takk for at du tok deg tid til å svare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...