Gå til innhold

Større sjanse for mageknip ved amming?


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

...enn ved tillegg? Tenker spesielt i fht. hva mor spiser. Jeg er veldig forsiktig med hva jeg spiser, men allikevel er babyen min plaget av mye luft i magen. Hun er bare 2 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men noen luftproblemer i starten må man nesten regne med, uansett hva man gir babyen. Husk at tarmene og magen aldri har vært brukt før! Det er ikke så rart at ikke alt glir av seg selv med en gang. Det behøver altså ikke bety at du spiser noe babyen din ikke tåler.

Etterhvert tåler de mer. Synes ikke du skal gi opp amminga fordi babyen har vondt i magen (hvis det er det du vurderer da). Det finnes babyer som reagerer på erstatningen også, og ammingen tilfører så mye positivt på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære (ikke undertegnet) Synse som om forekomst av kolikk er større ved kumelkserstatning enn morsmelk. Noen barn kan få kolikk av kumelksproteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

prøv å kutte ut alle produkter med melk i, som melk, ost, smør med melk osv. du vil vite om dette hjelper etter 2-5 dager, hvis du ikke har bedring til da kan du trykt begynne med melk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men noen luftproblemer i starten må man nesten regne med, uansett hva man gir babyen. Husk at tarmene og magen aldri har vært brukt før! Det er ikke så rart at ikke alt glir av seg selv med en gang. Det behøver altså ikke bety at du spiser noe babyen din ikke tåler.

Etterhvert tåler de mer. Synes ikke du skal gi opp amminga fordi babyen har vondt i magen (hvis det er det du vurderer da). Det finnes babyer som reagerer på erstatningen også, og ammingen tilfører så mye positivt på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...