Gå til innhold

Hva om jeg hadde blitt gravid...? NHD

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er ei jente på 24 år som er manisk deppresiv. Før jeg fikk diagnosen og nye medesiner har det vært veldig turbulent og mange innleggelser opp igjennom årene. Nå bruker jeg 30mg Remeron og 200 mg Lamictal daglig. Det er som å ha fått ett helt nytt liv og jeg vil aldri i livet bli slik jeg var igjenn.

Men nå har jeg jo fått meg mann og vi lurer nå litt på å begynne å produsere barn snart.

Men hvordan skal det gå med graviditet og pillespising da???

Jeg kommer jo til å få barnevernet på nakken vist jeg begynner på samme ballet igjenn når jeg eventuelt blir gravid.

Vist Remeron og Lamictal er skadelig for ett foster så vil jeg nokk vente noen år til. Men jeg har virkelig lyst på barn også. Morsinnstinktet mitt blomstrer for fullt!!

Taknemmelig for fornuftige svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42684-hva-om-jeg-hadde-blitt-gravid-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Først må jeg uttrykke glede for at du endelig har fått stilt riktig diagnose, har får riktig behandling og et godt liv. Dette skjer heldigvis med mange i disse tider.

Når livet ditt har stabilisert seg og du har fått en mann du er glad i, er det naturlig at du ønsker barn.

Med godt samarbeid mellom dere to, fastlegen, jordmor og psykiater, vil det la seg gjøre å gjennomføre et svangerskap uten for mye turbulens.

Det er svært viktig at dette er planlagt, og at samarbeidet er etablert på forhånd før du blir gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...