Gjest Trinemamma Skrevet 9. februar 2002 Skrevet 9. februar 2002 Hei, jeg er veldig deprimert for tiden. Jeg går også fortiden med en uro i meg hele tiden,nesten som angst. Er dette pga. depresjonen, eller holder jeg på og utvikler angst? 0 Siter
tropas Skrevet 9. februar 2002 Skrevet 9. februar 2002 Hei Min erfaring er at depresjon og angst er som hånd og hanske. Begynner man å plages med den ene tingen er den andre ikke langt unna. Jeg tror det er viktig å prøve å finne ut hva som kom først. Viss det var depresjonen er trolig angsten en del av depresjonstilstanden. Men det er ikke alltid lett å finne svar på slike spørsmål. Vil råde deg til å ta opp spm. ditt med en terapeut. Heldigvis virker jo også de fleste antidepresiva angstdempende. mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. februar 2002 Skrevet 9. februar 2002 Angstsymptomer er svært vanlige ved depresjon. Det er mer regelen enn unntaket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.