Gå til innhold

tre spontanaborter på rad


Gjest liiivredd

Anbefalte innlegg

Gjest liiivredd

Hei!

Jeg er gravid i 7 uke og har igjen begynt å blø. Det ser stygt ut for at jeg mister også denne gangen - den tredje i rekken. Nå skal det sies at jeg har en sunn og frisk 2,5-åring så jeg klarte å bære fram det første barnet. Er det noen som har vært gjennom tre spontanaborter? Hva slags oppfølging blir gitt da? Neste gang føler jeg for 100% sykemelding fra dag 1 av svangerskapet for å ligge og safe meg gjennom de første 12 ukene - er det muligheter for at dette blir innfridd?

Håper på svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tankefull

Kjære Liiivredd!

Vet du,tror helt sikkert at du får en helt annen oppfølging i ditt evt. neste svangerskap.Dette er noe legen kommer til å ta alvorlig,kan hende får du gå på ditt nærmeste sykehus til kontroller;til erfarne jordmødre og leger der.

Du kommer til å bli passet svært godt på og m.h.t til sykemelding;ville tro at det er noe legen din ville gi deg uten diskusjon,men det bør du ta opp med ham/henne.

Ønsker deg lykke til!Klem fra tankefull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjære deg.

Jeg hadde to sp.ab. og deretter en graviditet utenfor livmor. Etter den andre sp.aborten fikk jeg vite at dersom det skjedde en tredje gang ville jeg få komme til sykehuset for en utredning for å finne ut om noe var galt, jeg hadde også et barn fra før.

Da jeg var gravid utenfor livmor måtte jeg operere bort den ene egglederen, etter operasjonen trodde jeg at jeg skulle få en utredning, men nei det fikk jeg ikke, for graviditet utenfor livmor regnes som "normalt", men hadde det vært en sp.ab. ville jeg fått utredningen.

Når det gjelder sykemelding ved en ny graviditet skal det ikke være noe problem, jeg fikk beskjed av legen ved første kontroll at nå skulle jeg sykemeldes!

Jeg hadde vært mye sykemeldt det året pga. aborter og operasjon + en lungebetennelse og hadde bare kort tid igjen før jeg måtte gå over på attføring, jeg var imidlertid "heldig" som hadde en jobb som var ganske risikofyllt for en gravid, (jeg jobbet/jobber ved en fiskeforedlingsbedrift) der jobber vi med kniver og maskiner og har våte glatte gulv, jeg søkte da om permisjon på grunn av risikofyllt arbeidsplass og det fikk jeg.

Så jeg tror nok du vil få skikkelig oppfølging denne gangen, stå på krava dine, det er du som kjenner hvor mye kroppen din tåler, og føler du på noe skal du sykemelde deg.

Det er dine barn og de er MYYYYYE mer verdt enn en stakkars jobb.

Ønsker deg all lykke til videre.

[email protected]

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg skjønner godt du er engstlig...

Jeg har selv hatt 3 spontanaborter, og vært til utredning.

Så vist du har behov for å vite hvordan det foregår, hvordan oppfølging man får osv. kan du gjerne sende meg en mail:

[email protected]

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...