Gå til innhold

Nei til en psykopat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Først vil jeg advare sterkt mot lettveint å slenge psykopatbegrepet rundt seg om alle vanskelige personer.

Vanskelige personer (inkl. psykopater) håndteres best ved tydelige meldinger som følges opp med tilsvarende adferd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42916-nei-til-en-psykopat/#findComment-160812
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har hatt store problemer med en "vanskelig person". Om vedkommende er psykopat har jeg ikke kompetanse til å uttale meg om. Jeg prøvde ALT for å være hyggelig og imøtekommende ovenfor denne personen. Men ting ble verre og verre. Til slutt sa jeg klart og tydelig fra at jeg ikke ønsket mere kontakt, og fulgte det opp. Herregud, da var helvete løs ! Denne personen har sjikanert meg og forfulgt meg så jeg er helt maltraktert og ødelagt psykisk. Nå har jeg heldigvis fått hjelp hos psyk. Hun sier at det er en typisk reaksjon for den type personer, at noen av dem ikke kan hjelpes og at de kan ødelegge andres menneskers psyke fullstendig. Så vær forsiktig med hva du sier og gjør. Du må selvsagt ikke finne deg i å være i denne personens "hule hånd". Det eneste riktige er å bryte all kontakt, men hvordan du gjør det vet ikke jeg. Søk råd hos fagfolk er mitt instendige råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42916-nei-til-en-psykopat/#findComment-160947
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...