Gå til innhold

Alternativ til malt ?? Helsesøster !

Anbefalte innlegg

Leste innlegget og svaret til "Veldig usikker", og skjønner at babyen ikke skal ha så mye malt. Jeg vil helst ikke gi malt i det hele tatt når den tid kommer og veslejenta skal begynne med erstatning. Men finnes det noe alternativ ? Kan man la være å gi noe som helst ? Vil magen stabilisere seg selv etter en stund ? og trengs maveregulerende midler bare når det er forstoppelse, eller bør man være føre var når man begynner med tillegg ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4301-alternativ-til-malt-helses%C3%B8ster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å være nærgående, men jeg kicket litt på setningen "når den tid

kommer og veslejenta skal begynne med

erstatning."

Jeg kjenner jo ikke deg og vet ikke noe om din "sak". Ville bare si at det er ikke sånn at babyer automatisk "skal ha" erstatning etterhvert! Min sønn fikk hvertfall ikke en dråpe.

Skulle tro sviskesaft har samme virkning, men det står "fra 4 måneder" på flasken, så det er kanskje ikke noe alternativ?

Jeg gir litt erstatning ved siden av morsmelk, og syns det virker som om morsmelka regulerer magen på samme måte som malt, men jeg kan ta feil?!

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Flandrine.

Så lenge barnet får noe morsmelk så kan dette hjelpe på forstoppelse. Det er heller ikke alle barn som får det av å bruke morsmelkerstatning. Prøv først uten malt og virker barnet plaget så hjelper det noen ganger å bytte over til et annet merke med morsmelkserstatning. Her må man rett og slett prøve seg frem.

Informasjon via Internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre

deg med din kontaktperson i det offentlige

helsevesen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...