Gå til innhold

Trener jeg underarmer med rett stang?


joachimpedersen

Anbefalte innlegg

joachimpedersen

Jeg knuser til på 3 sett med rett stang (Barbell Curls), og dagen etter økta kjente jeg bare at jeg var "bittelitt" sår i underarmene. Knuser også til med 3 sett med hantler..

Før tok jeg noen sett med overhåndsgrep på stanga, pluss de vanlige setta som er nevnt. Men dagen etter hadde jeg smerter i underarmene.

Så jeg trener da underarmene med rett stang? eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser vel egentlig ingen grunn til å trene underarmene i det hele tatt da de får trening ved omtrent alle andre øvelser på overkroppen....

Synes du trener underarmer alt for mye, og min erfaring med det (har ikke gjort det selv, men bekjente) har bare endt opp med å fucke opp underarmene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei, JP!

Underarmene får nok nok trening med rett stang, ja. Vær klar over at dette er en muskelgruppe som lett får nok juling. Det er typisk at kroppsbyggere med korte armer (kort underarm), utvikler svær muskulatur uten å trene dem med annet enn sekundærbelastning ved bicepstrening og ellers ved alle vekter som skal bæres og løftes.

Med vennlig hilsenhttp://home.enitel.no/trening/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...